نسخه چاپی

منزل شهیدمطهری مجموعه فرهنگی می‌شود

عکس خبري -منزل شهيدمطهري مجموعه فرهنگي مي‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تبدیل منزل شهید مطهری در شهر فریمان به مجموعه بزرگ فرهنگی قول مساعد داد.

مهر: سید محمد حسینی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فریمان از علامه مطهری به عنوان اندیشمندی بزرگ و از افتخارات ایران و جهان اسلام یاد کرد و افزود: دلیل تازه ماندن اندیشه شهید مطهری ریشه داشتن آن در اسلام ناب است.

وی اخلاص در عمل و حضور به هنگام در عرصه‌های مورد نیاز را از شاخص‌ترین ویژگی‌های این شهید عالیقدر دانست و اظهار داشت: برگزاری مسابقات مقاله نویسی، چکیده نویسی و نقاشی با محوریت ستاد دائمی بزرگداشت مقام شهید مطهری شروع خوبی برای نشر اندیشه‌های وی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دادن قول پیگیری برای تسریع در روند احداث مصلای نماز جمعه فریمان و حل مشکلات رفاهی و اقامتی در سد تاریخی این شهر، درباره مشکل نبود سینما در شهر فریمان گفت: هرچند احداث سینما از مقولاتی است که بایستی با مشارکت بخش خصوصی محقق شود، اما وزارت ارشاد تلاش خود را برای رفع موانع موجود به کار خواهد بست.

مجتبی بزم آرا فرماندار فریمان نیز در این جلسه گفت: محرومیت بانوان شهرستان از امکانات تفریحی ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای تسریع در ساخت پارک ویژه بانوان و نیز تغییر کاربری استخر سرپوشیده بانوان به سالن ورزشی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

مجتبی بزم آرا منطقه گردشگری آب گرم شاهان گرماب را به دلیل فقدان عنصر گوگرد تنها آب گرم قابل شرب کشور عنوان کرد و افزود: این مجموعه بی‌نظیر با وجود دستور استاندار مبنی بر واگذاری مالکیت آن از هلال احمر به میراث فرهنگی، همچنان تعطیل است.

وی ادامه داد: تامین اعتبار احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی فریمان، ترمیم رباط تاریخی و دو طرفه شدن تمامی جاده پرتردد مشهد - فریمان از دیگر نیازهای شهرستان است.

سیدجواد جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این جلسه تعداد مصوبات فرهنگی دولت در استان طی سه دوره سفر استانی را ۲۲ مورد اعلام کرد و افزود: تا کنون ۱۸ مصوبه به طور کامل اجرا و ۴ مورد دیگر در حال انجام است.

وی ایجاد سالانه دو هزار شغل را از برکات این مصوبات دانست و ادامه داد: افزایش تعداد مراکز فرهنگی هنری استان از ۷۰ به چهار هزار و ۷۰۰ مورد و افزایش فعالیت‌های فرهنگی هنری از هزار و ۴۰۰ به ۴ هزار و ۵۰۰ فعالیت از ثمرات مصوبات یاد شده است.

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...