نسخه چاپی

سلول درمانی سه بیماری استخوانی در ایران

از این پس در كشور سه بیماری آرتروز، كندگی غضروف و جوش نخوردن استخوان با كمك سلول های بنیادی درمان می شود.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، مسئول گروه ارتوپدی پژوهشگاه رویان در همایش سلول های بنیادی در اصفهان گفت: پس از شش سال تحقیق درمان بیماری های استخوانی با کمک سلولهای بنیادی با موفقیت انجام شد.
دکتر عماد الدین افزود: در درمان آرتروز سلول های بنیادی «مزانشیمال» (سلول های بنیادی چند قوه ای با قدرت تکثیر و خودنوسازی بالا) از مغز استخوان جدا و به زانوی بیمار تزریق می شود.
وی گفت: این روش تاکنون در حدود 70درصد بیماران باموفقیت همراه بوده است.
این متخصص ارتوپدی درباره درمان کندگی غضروفی گفت: در این روش کشت غضروف به طور مستقیم با نمونه گیری از خود فرد صورت می گیرد.
دکتر عماد الدین هزینه درمان با این روش را 20 تا 30 میلیون ریال برشمرد و اضافه کرد :‌پیش از این بیمارانی که برای درمان به خارج کشور می رفتند دست کم 400 میلیون ریال هزینه می کردند.
وی معضل سوم ارتوپدی قابل درمان با سلول بنیادی را جوش نخوردن استخوان دانست و گفت: با نمونه گیری از سلول بنیادی در بیمار و مراجعه به بانک عمومی استخوان در تهران یا کیش و با استفاده از نمونه های آن به عنوان داربست اقدام به درمان این معضل و پیوند می کنیم.
مسئول گروه ارتوپدی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه ایران هشتمین کشور دنیا در سلول درمانی است، افزود: تا 20سال آینده 20درصد از بیماری ها بااین روش درمان می شوند.
همایش سلول های بنیادی، کاربردها، پتانسیل ها و چشم اندازهاامروز با حضور 300نفر از متخصصان و کارشناسان عرصه پزشکی و سلول های بنیادی در اصفهان برگزار شد.

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...