نسخه چاپی

داعشِ عراق، یك انتحاری پشیمان را اعدام كرد!

عناصر گروهك تروریستی داعش در عراق، یك انتحاری را كه در لحظه آخر از منفجر كردن خود منصرف شده بود، اعدام كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "صادق الحسینی" رئیس کمیسیون امنیت شورای استانداری دیالی روز پنج شنبه در گفت وگو با سایت "سومریه نیوز" فاش کرد: منابع آگاه امنیتی به ما اطلاع دادند که گروهک تروریستی داعش، یکی از عناصر انتحاری خود را که در لحظه آخر، از منفجر کردن خود منصرف و پشیمان شده بود، اعدام کردند.

وی افزود: انتحاریِ اعدام شده، جوانی بیست ساله از عراق است که داعش چند ماه پیش او را در شمال شرقی بعقوبه به کار گرفته بود.

الحسینی درباره علت اعدام این انتحاری گفت: داعش بیم آن دارد که دیگر عناصر این گروهک نیز از اقدام این انتحاری تاثیر بپذیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: گروهک داعش در به کارگیری عراقی ها برای عملیات انتحاری با مشکل اساسی مواجه است زیرا عراقی ها به چنین اقدامی تن نمی دهند، به همین سبب، معمولا از عناصری از دیگر کشورهای عرب و خارجی استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت شورای استانداری دیالی تصریح کرد: توانمندی داعش در تامین عناصر انتحاری در دیالی به شدت تحلیل رفته است. این توانایی، به ویژه پس از کشف اماکن آموزش عناصر انتحاری در تپه های حمرین و امام ویس و السعدیه در دیالی، توسط نیروهای عراقی به شدت کاهش یافته است. در این میان، به هلاکت رسیدن چهار تن از شاخص ترین عوامل جذب نیرو برای عملیات انتحاری در شش ماه گذشته نیز تاثیر مهمی در این روند کاهشی داشته است.

عملیات انتحاری، مهم ترین شیوه جنگ القاعده و داعش به شمار می رود که از آن برای هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی و پایگاه های پلیس در دیالی استفاده می شود.

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...