نسخه چاپی

عامل هتاك به كعبه بازداشت شد

براساس تحقیقات اولیه سرباز بازداشت شده حجر الاسود گفته است كه نوع ایستادنش بدون آگاهی قبلی و بدون قصد بی احترامی بوده است.

به گزارش نما به نقل از ابنا، یکی از فرماندهان نیروهای حفاظت مسجدالحرام از بازداشت عامل هتاکی به کعبه که پای خود را بر روی دیوار و نزدیک حجرالاسود قرار داده بود خبر داد.

به گزارش روزنامه مکه، براساس تحقیقات اولیه سرباز بازداشت شده حجر الاسود گفته است که نوع ایستادنش بدون آگاهی قبلی و بدون قصد بی احترامی بوده است.

این سرباز که نام وی منتشر نشده گفته است که براثر فشار و اذعام زائران مجبور شده خود را به بالاترین نقطه برساند و از فرط خستگی این اقدام نابجا را انجام داده است.

وی همچنین گفته که به مدت ٤ سال است که در کنار کعبه خدمت می‌کند و تا کنون هیچ‌گونه تخلفی حتی غیبت و کوتاهی در انجام وظیفه از او دیده نشده است.

فعالان صفحات اجتماعی روز گذشته تصویری از کعبه منتشر کردند که در آن یکی از نیروهای امنیتی رژیم آل سعود پای خود را دیوار خانه خدا قرار داده است.

انتشار این تصویر جنجال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به‌ راه انداخته است و مسلمانان و حتی مسیحیان از این اقدام ابراز تأسف و ناراحتی کرده‌اند.

نکته عجیب تر این مسأله اولین واکنش مقامات رژیم سعودی نسبت به این اقدام است. «یحیی الزهرانی» فرمانده امنیت حرم مکه مکرمه گفته است که عکسی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده واقعی است.

وی اظهار کرده که علت جنجال به پا شدن در رابطه با این تصویر پوشیدن کفش این مأمور است در حالی که واقعیت امر این است که او جوراب پلاستیکی پوشیده است که تمامی کارکنان حرم مکه از آن استفاده می‌کنند و کفش نیست!

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...