نسخه چاپی

نماد اخوان‌ در میدان آزادی تهران! +عكس

استفاده از نماد چهار انگشت كه این روزها در بسیاری از سایت‌ها در اینترنت و همچنین تظاهرات و فعالیت‌های اعتراض آمیز در برخی كشورها متداول شده است برای نخستین بار در میدان آزادی تهران نیز دیده شد.

به گزارش نما تعدادی از جوانان ایرانی همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در میدان آزادی تهران تجمع کردند.

این افراد با در دست گرفتن نماد رابعه(نشان حامیان اخوان المسلمین در برابر کودتای نظامیان مصری) در میدان آزادی تهران عکس یادگاری گرفتند.

استفاده از نماد چهار انگشت که این روزها در بسیاری از سایت‌ها در اینترنت و همچنین تظاهرات و فعالیت‌های اعتراض آمیز در برخی کشورها متداول شده است در میان هواداران اخوان المسلمین به نماد پایداری شهرت یافته است.

استفاده از این نماد، پس از اقدام رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در بلند کردن چهار انگشت دستانش رواج یافت؛ اردوغان چهار انگشت خود را به نشانه حمایت از تحصن طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر در میدان رابعه العدویه در قاهره بالا برد.

این برای نخستین بار است که چنین حرکتی در ایران به صورت خودجوش در اعتراض به کودتای نظامی در مصر انجام می‌شود.

موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران "نه تایید، نه تکذیب" کودتای نظامی علیه دولت محمد مرسی و اخوان المسلمین بوده است.

گفتنی است کشتار فجیع شیعیان که سال گذشته در شب میلاد امام زمان(عج) به وقوع پیوست با چراغ سبز محمد مرسی انجام شده است.

در مراسمی که با عنوان تجمع علمای اهل سنت و با حضور مرسی برگزار شده بود انواع اهانت‌ها به شیعیان روا داشته شد و حضور مرسی در این مراسم نشان از تایید آن داشته است.

همین مراسم زمینه ساز حمله وحشیانه تکفیری‌ها و وهابی‌های مصر به مراسم میلاد امام زمان(عج) و شهادت مظلومانه «شیخ حسن شحاته» 55 ساله به همراه برادرش «محمد شحاته» 35 ساله و دو تن دیگر از پیروان اهل‌بیت(ع) شد.

همچنین پس از سقوط محمد مرسی به دوربین صدا و سیما اجازه داده شد تا به‌صورت اختصاصی از رأس الحسین(ع) از اماکن مورد احترام شیعیان و دوستداران ائمه اطهار(ع) در قاهره تصویربرداری کند.

100754_333.jpg

100755_972.jpg

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...