نسخه چاپی

كرباسچی: مردم ایران دروغگو هستند

یكی از اصلی‌ترین حامیان دولت یعنی غلامحسین كرباسچی، دبیركل حزب كارگزاران كه خود و تشكل سیاسی‌اش را فرزندان هاشمی رفسنجانی می‌داند؛ سرانجام طاقت نیاورده و مردم ایران را مورد توهین و بی‌ادبی قرار داد.

به گزارش نما به نقل از عصر هامون، نه بزرگ مردم به درخواست دولت برای انصراف از دریافت یارانه به اندازه‌ای مهم و قابل‌تامل بود که بلافاصله برخی پروژه‌های عملیات روانی مانند مانور بر مستند «من روحانی هستم» از سوی حامیان دولت آغاز شد تا مفاهیم و معانی این «نه بزرگ» کمتر در فضای جامعه تثبیت شود. با این حال کینه برخی حامیان دولت از نه مردم به انصراف آنقدری هست که یکی از اصلی‌ترین حامیان دولت یعنی غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران که خود و تشکل سیاسی‌اش را فرزندان هاشمی رفسنجانی می‌داند؛ سرانجام طاقت نیاورده و مردم ایران را مورد توهین و بی‌ادبی قرار دهد.
کرباسچی صبح دیروز در نشستی با عنوان «حماسه‌های ملی خرداد» که در گرگان برگزار شد، به ثبت‌نام مرحله دوم یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه ما دارای یک کشور اسلامی هستیم و باید راستگویی را در جامعه رواج دهیم اما متاسفانه جامعه را به سمتی پیش برده‌اند که مردم به‌خاطر مسائل اقتصادی دروغ بزرگ را به دولت می‌گویند. وی افزود: در این ثبت‌نام اعلام شده بود که 60 درصد مردم ایران بی‌خانه هستند، آیا این واقعا واقعیت دارد؟ این به‌عنوان یک دروغ ملی محسوب می‌شود چرا که ما در حال حاضر 21 میلیون خانوار در کشور داریم که این کشور دارای 20 میلیون واحد مسکونی نیز است.

دبیرکل حزب کارگزاران پس از این توهین زشت و بی‌ادبانه «تربیت مردم» را یکی از اولویت‌های این دوره دانست و با بیان اینکه اصلاحات زیادی باید در جامعه ایجاد شود، اذعان داشت: اصلاحات فقط برای مقامات دولتی نیست بلکه باید تلاش کنیم در جامعه نیز اصلاحات را به وجود آوریم و وجود گروه‌های تشکیلاتی می تواند با ورود در مسائل فرهنگی در این زمینه به دولت کمک کند. وی به نقش گروه‌های مردمی اشاره کرد و یادآور شد: گروه‌های مردمی و تشکلات می‌توانند در همه زمینه‌ها نقش‌آفرین باشند و حتی می‌توانند در ایجاد اشتغال به دولت کمک کنند. ادبیات توهین‌آمیز کرباسچی درحالی است که در بایگانی افکار عمومی مردم ایران، دادگاه وی به جرم فساد و محکومیت قضایی او و همچنین رفتاری که در جریان انتخابات 88 با مهدی کروبی انجام داد و گفته شد در نهایت در روز رای گیری رای خود را به اسم موسوی نوشت؛ ثبت شده است. اینکه چنین فردی با چنین پیشینه‌ای اینگونه توهین‌آمیز درباره مردم سخن می‌گوید رفتار دور از انتظاری نیست؛ اما توهین او به مردم ایران لااقل این واقعیت را نشان می‌دهد در شرایط فعلی عده‌ای در کشور تقویت شده‌اند که بارها نشان داده‌اند در صورت عدم‌همراهی مردم با دیدگاه‌های آنان، ادبیاتی توهین‌آمیز در قبال مردم اتخاذ می‌کنند. کرباسچی در حالی مردم ایران را دروغگو خوانده و روز ثبت‌نام برای یارانه را دروغ ملی دانسته که در واقع می‌توان گفت این روز و رفتار مردم را باید روز عزای او و همفکران و دوستانش دانست که با یک نه تاریخی و بی‌سابقه از سوی مردم مواجه شدند. در واقع آنچه مردم در ثبت‌نام یارانه‌ها نشان دادند؛ ، بی‌اعتمادی شدید به اشرافیت و نمادهای آن است.

جالب اینکه کرباسچی در این سخنرانی در دفاع از برنامه‌های سیاست خارجی و اقتصادی دولت، به صورت مفصل اظهارنظر کرد و در قامت یک حامی دولت توصیه‌هایی نیز مطرح کرد و خواستار حمایت از دولت شد. به نظر می‌رسد نزدیکی چنین افرادی به دولت - بویژه اکنون که ادبیات بی‌ادبانه و نگاه‌های توهین‌آمیز آنان به مردم دیگر برای کسی پنهان نیست- هزینه‌های غیر قابل برآوردی برای دولت روحانی خواهد داشت و لازم است دولت هرچه سریع‌تر نسبت به چنین افراد و جریان‌های هتاکی اعلام برائت کند.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...