نسخه چاپی

دورِ می فا صلح؛ ماجراجویی هنری برای هم نوازی صلح در سطح جهان

جمعی از هنرمندان موسیقی تلفیقی، مسافر جام جهانی شدند

عکس خبري -جمعي از هنرمندان موسيقي تلفيقي، مسافر جام جهاني شدند

طی روزهای گذشته انتشار عكس نه نفر از موزیسین های تلفیقی با لباس تیم ملی فوتبال ایران در فضای مجازی حس كنجكاوی مخاطبان موسیقی را برانگیخت. این عكس در صفحات مجازی به نام «دو- رِ- می- فا- صلح» منتشر شده بود. «امید نعمتی»، «دارا دارایی»، «حمزه یگانه»، «داریوش آذر»، «روزبه اسفندارمز»، «كاوه صالحی»، «مهیار طهماسبی»، «رضا كولقانی» و «ابراهیم علوی» با لباس منقش به تصویر یوزپلنگ ایرانی در كنار هم قرار گرفته بودند و گمان می رفت كه تیم جدیدی برای هنرمندان موسیقی تشكیل داده باشند! اما روز پنجم خرداد این جمله به عكس مذكور اضافه شد:« ماجراجویی «دو- ر- می-فا- صلح» شروع شد.»

به گزارش نما، «امید نعمتی» خواننده گروه «پالت» درباره این عکس سوال برانگیز گفت:« سال گذشته برنامه ریزی کردیم و قصد داشتیم که با این دوستان به برزیل سفر کنیم. اما شرایط فراهم نشد و تقریبا همه ما ناامید شده بودیم! تا اینکه با بررسی دقیق طرح هایی که داشتیم و هماهنگی و رایزنی های تهیه کننده توانستیم پروژه «دو- ر- می- فا- صلح» را استارت بزنیم. قرار است که ما طی این هفته به برزیل سفری داشته باشیم و این پروژه را در آنجا دنبال می کنیم.»

او در ادامه افزود:«فوتبال و جام جهانی صرفا یک تفریح و سرگرمی نیست. در کنار این رویداد ورزشی می توان اتفاقات مهمی را رقم زد و فعالیت های فرهنگی هم انجام داد. به طور کل جام جهانی فوتبال و موسیقی و صلح اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد. الان قصد نداریم در مورد جزئیات این پروژه صحبتی داشته باشیم و اینکه مخاطبان شاید اگر صدای ما را از جام جهانی بشنوند جذاب تر باشد. ما در برزیل حضور پیدا می کنیم تا گفتگوهای فرهنگی با هنرمندان اقصی نقاط دنیا باشیم و بتوانیم موسیقی و هنر ایران را به جهان ارائه کنیم. مثلا سال گذشته پس از آن اتفاقی که در صفحه «لیونل مسی» رخ داد و او مورد هتاکی قرار گرفت، اعلام کرد که من اصلا ایران را نمی شناسم. ما می خواهیم ایران و فرهنگ مردم سرزمین خودمان را به جهان معرفی کنیم. اینکه ما در برزیل بخواهیم اجرای زنده داشته باشیم یا فوتبال بازی کنیم هنوز قطعی نشده است اما طی مدت حضور در برزیل پروژه دو-ر-می-فا-صلح آپدیت می شود و شاید افراد دیگری هم با ما همراه شوند. حقیقتا بخش هایی از این پروژه هنوز هم برای خود ما ناشناخته است و دوست داریم که به شکل بداهه و بدون برنامه برای ما رخ دهد. برای به ثمر نشستن این پروژه همراهی مردم و رسانه ها لازم است و امیدوارم بتوانیم نمایندگان خوبی برای ایران در جام جهانی 2014 باشیم.»

«دارا دارایی» به عنوان یکی دیگر از اعضای این گروه به خبرنگار ما گفت:«این برنامه به عنوان پل ارتباطی بین ما و هنرمندان کشورهایی هست که با ایران در جام جهانی بازی دارند. البته فقط هدف ما آن سه کشور نیست و به دنبال ارتباطات گسترده تری هستیم. می خواهیم رابطه فراکلامی که موسیقی ایجاد می کند را بسط و گسترش دهیم و فرهنگ و هنر ایران را به شکل متفاوتی به دنیا عرضه کنیم. یک طرح بسیار کلی درباره این اتفاق وجود دارد و همه چیز براساس اتفاقاتی که پیش می آید قابل تغییر است. هنوز برنامه ای مدون نشده است و ما خودمان هم در جریان جزئیات وقایع نیستیم. همه چیز را به شرایط آنجا واگذار کرده ایم و روایت های مستند ویدئویی و تصویری از این اتفاقات را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.»

این نوازنده گیتار بیس در ادامه خاطرنشان کرد:«جام جهانی یک برد رسانه ای بزرگ دارد. هیجانی که در مقوله فوتبال وجود دارد در هیچ رخداد دیگری وجود ندارد و تمام دنیا روی این یک ماه تمرکز دارند. جام جهانی و موسیقی بهترین موقعیت برای گفتن حرف ما است و نگاه های زیادی را می توانیم به سمت خودمان جلب کنیم.»

طی روزهای آینده جزئیات بیشتری از پروژه دو- رِ- می- فا- صلح به همراه گفتگو با سایر اعضای این تیم در سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد. همچنین می توانید سفرنامه های تصویری و ویدئویی حضور این موزیسین ها در برزیل را هم از طریق همین رسانه دنبال کنید.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...