نسخه چاپی

جمعه غم انگیز اوباما چگونه رقم خورد

رئیس جمهور آمریكا عصر روز گذشته به دلیل استعفای یكی از وزرای دولت خود و همچنین كناره گیری سخنگوی كاخ سفید، ساعاتی سخت را در دفتر كارش تجربه كرد.

به گزارش نما، لس آنجلس تایمز نوشت: "باراک اوباما" عصر روز گذشته پس از موافقت با استعفای وزیر امور کهنه سربازان، به ناچار با استعفای"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید نیز موافقت کرد.

رئیس جمهور آمریکا در مورد جی کارنی گفت : متاسفانه باید بگویم که امروز یکی از دوستان خوب من از ما جدا می شود.

بر اساس این گزارش، پیش از کارنی، "اریک شینسکی" وزیر امور کهنه سربازان دولت آمریکا از سمت خود کناره گیری کرده بود و بدین ترتیب اوباما در یک سال با دومین استعفا در دولت خود روبرو شد.

هر چند این دو استعفا (کناره گیری کارنی و شینسکی) هیچ ربطی به هم ندارند اما همزمان شدن آنها با توجه به حجم کار موجود در کاخ سفید سبب سردرگمی کارکنان دفتر ریاست جمهوری آمریکا شده است.

اریک شینسکی

دلیل این سردرگمی آن است که اوباما تا روز دوشنبه هفته جاری باید قوانین جدید دولت در مورد نیروگاه های برق را اعلام کند. و این در حالی است که باید به انتقادات مخالفان درباره اتکای بیش از حد آمریکا به ذغال سنگ نیز پاسخ بگوید. بعد از این دو برنامه اوباما راهی اروپا خواهد شد تا در دیدار با همپیمانان آمریکا با آنها درباره آخرین تحولات اوکراین رایزنی کند.

از همین رو در شرایط فعلی نمی توان انتظار داشت که اوباما بتواند افراد مناسبی را برای این دو پست انتخاب و معرفی کند.

به نوشته لس آنجلس تایمز، دلیل استعفای وزیر امور کهنه سربازان، انتشار گزارشهای متعدد درباره رسیدگی نامناسب به وضعیت سربازان بازگشته از جنگهای عراق و افغانستان و همچنین افشای برخی رسوایی ها در این رابطه مربط می شود.

افزایش میزان بیماریهای روانی ناشی از جنگ و همچنین بالا رفتن آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی بازگشته از جنگ نیز در استعفای اریک شنسکی بی تاثیر نبوده اند. شینسکی در حالی از مقام خود استعفا کرد که پیشتر به دلیل مشکلات به وجود آمده در وزارتخانه تحت امر خود از مردم آمریکا معذرت خواهی کرده بود. شینسکی از ژنرالهای چهار ستاره ارتش آمریکا محسوب می شود.

در این میان هیچ دلیل برای استعفای کارنی از سمت سخنگویی کاخ سفید اعلام نشده است. کارنی از قدیمیترین افرادی بود که در کنار اوباما کار می کرد و از پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی که به پیروزی وی انجامید، به تیم اوباما پیوسته بود.

علاوه بر این موارد، در حالیکه حزب دموکرات خود را برای رقابت با جمهوریخواهان در رقابت های میان دوره ای کنگره آماده می کند، کناره گیری همراهان اوباما می تواند وضعیت این حزب را دچار تزلزل کند.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...