نسخه چاپی

اشكان دژاگه DNA خود را عمومی كرد

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، اشکان دژاگه هافبک ایرانی فولام در کنار برایان رویز از کاستاریکا، کاراگونیس از یونان، گلن جانسون از انگلیس و دیک گاکوی هافبک آفریقایی کریستال پالاس بازیکنانی هستند که به عنوان ستارگان فوتبال، پروفایل ژنتیکی خود را تحت آزمونی با عنوان DNAFIT منتشر کرده‌اند و اشکان دژاگه اولین فوتبالیست آسیایی است که داده‌های DNA خود را منتشر کرده است. یک شرکت بریتانیایی براساس این آزمایش ظرفیت بدن برای پاسخ به آموزش و ارتباط آن با تغذیه را براساس اطلاعات ژنتیکی ارائه شده در DNAFIT بازیکن بررسی کرده است.

براساس این روش و با تعیین تعادل «قدرت / استقامت» بدن ورزشکار با‌توجه به ژنتیک او می‌توان برای این ورزشکار برنامه‌های اختصاصی، تمرینی و آموزشی تنظیم کرد. براساس آزمایشات صورت گرفته روی دژاگه تعادل قدرت / استقامت او 4/48/0 – 6/51/0 بوده و توان هوازی او متوسط رو به بالاست. براساس این آزمایشات سرعت ریکاوری اشکان بسیار بالاست و این بدان معنی است که اشکان پس از هر مسابقه یا تمرین می‌تواند پس از استراحتی کوتاه برای تمرین یا دیدار بعدی آماده شود.

جالب اینکه در بین تمام فوتبالیست‌هایی که مورد این آزمایش ژنتیکی قرار گرفتند اشکان از بهترین شرایط برخوردار بود و تنها بازیکنی بود که از سرعت ریکاوری «بسیار سریع» برخوردار است.
جالب اینکه جزئیات شاخصه‌های ژنتیکی اشکان در زمینه‌های نام برده هم‌اکنون روی سایت DNAFIT منتشر شده است.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...