نسخه چاپی

دلیل انصراف بازیگران ازرفتن به برزیل

موج انصراف بازیگران از حضور در پروژه «یار دوازدهم» همچنان ادامه دارد، بازیگرانی كه هر كدام برای شركت نكردن در این پروژه دلیلی می‌‌آورند.

پروژه یار دوازدهم پروژه‌ای بود که در حمایت از تیم ملی ایران در جریان جام جهانی و حضور در برزیل مطرح شد. در این پروژه قرار شد بازیگران برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کنند و ویژه برنامه‌ای از حضور آنان در برزیل تهیه شود.

به گزارش خبرانلاین، این ویژه برنامه با تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان و کارگردانی محمدحسین لطیفی قرار است ساخته و در شبکه نمایش خانگی پخش شود.

الناز شاکردوست، محسن تنابنده، مهناز افشار، بهاره رهنما،‌ پیمان قاسم‌خانی، لاله اسکندری، مرتضی پاشایی، بهنوش طباطبایی، بهنوش بختیاری، کامبیز دیرباز، مهدی پاکدل، امین حیایی، برزو ارجمند، سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، رامبد جوان و ... از جمله نام‌هایی بودند که برای حضور در این پروژه مطرح شدند.

اما بعد از برگزاری نشست خبری پروژه «یار دوازدهم»‌که با حضور سیدجواد هاشمی،‌ محمدحسین لطیفی و محمدرضا گلزار برگزار شد، موج انصراف بازیگران از این پروژه صفحه روزنامه‌ها و سایت‌های خبری را فراگرفت.

سیدجواد هاشمی، تهیه کننده این برنامه در واکنش به این انصراف‌ها و حرف و حدیث‌هایی که پیرامون هزینه این سفر شکل گرفته بود واکنش نشان داد و گفت: «از زمانی که پروژه اعزام هنرمندان و پیشکسوتان فوتبال و مدیران باشگاه ها به جام جهانی تحت عنوان پروژه یار دوازدهم «آغاز» شد، هجمه بی امان تهمت و افترا و توهین به حامیان و سرمایه گذاران این پروژه به صورت کاملا برنامه ریزی شده رقم خورد و عده ای بی آن که بدانند هدف از این سفر چیست و یا اینکه حتی اسامی مسافرین اعزامی را بدانند، شروع به تخریب این مجموعه و مسافران آن کردند.»

او ادامه داده بود: «گله بسیار است، از هنرمندانی که در لیست اعزام نبودند و شروع به مصاحبه های رنگین کردند که هیهات، ما به این سفر نمی‌رویم، بی آنکه بگویند آیا واقعاً آنها به این سفر دعوت شده بودند؟ از افراد متظاهری که خود را به این پروژه چسبانده و در نهایت با مظلوم نمایی و نشر اکاذیب بیهوده و به قصد تشویش اذهان عمومی و بزرگ نشان دادن خود پس از گرفتن میلیون ها تومان از این قطار پیدا شدند.»

هاشمی درباره هزینه سفر این بازیگران به برزیل هم توضیح داد و اظهار داشت:‌«آیا آنهایی که از رفتن هنرمندان به جام جهانی گله می کنند از خود پرسیده اند هزینه اعزام آنها چقدر است؟ تعداد آنها چند نفر است؟ آیا مردم عزیزمان می دانند هزینه اعزام 40 هنرمند ما به جام جهانی با هزینه قرارداد یک فصل یک فوتبالیست لیگ برتری برابری می کند؟ آیا پولی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت اعزام هنرمندان در نظر گرفته شده بیت المال است یا قراردادهایی میلیاردی با بازیکنان مصدوم؟»

تهیه‌کننده یار دوازدهم همچنین گفته بود: «در حالی که همه برای عکس یادگاری گرفتن با این هنرمندان در رقابت هستند، چگونه است که حضور این افراد در جام جهانی برای تولید یک پروژه سینمایی به بزرگترین مشکل جامعه تبدیل شده؟ چرا کسی نسبت به لیست مدیران باشگاه ها و مربیان و پیشکسوتان که با همین گروه به جام جهانی اعزام می‌شوند، حساسیتی ندارد؟ آیا آنجا دیگر بحث پول بیت المال نیست؟ آیا مردم می دانند درآمدی که از حضور هنرمندان بدست می آید، صرف حضور مدیران و پیشکسوتان فوتبال در جام جهانی می شود؟»

با این حال اما هنرمندان بسیاری از حضور در این پروژه منصرف شده‌اند. جدول زیر دربرگیرنده نام بازیگرانی انصرافی و دلایل‌شان برای نرفتن به این سفر است.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...