نسخه چاپی

اندیشه سیاسی امام خمینی كتاب شد

در آستانه بیست و پنجمین سالروز ارتحال بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، كتاب " اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)" نوشته غلامرضا ذاكرصالحی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

مولف در این اثر در 5 مقاله، افزون بر ارائه ارکان اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، ریشه‌های نظری تفکرات ایشان را در آموزه‌های دینی بررسی می‌کند و می‌کوشد از خلاءها و آسیب‌های پیش‌گفته دوری کند.

به گزارش تسنیم، در مطالعات مربوط به اندیشه سیاسی اسلام نکته‌ای که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد، آسیب‌شناسی گونه‌ای از تفاسیر اندیشه دینی است که نوعی اصالت تسلیم، توقف نظری و رئالیسم سیاسی را برای جهان اسلام به ارمغان می‌آورد.

حرکت امام خمینی(ره) نقطۀ مقابل این تفاسیر، در برهه حساس از تاریخ معاصر است. از این رو، فهم زوایای این حرکت تنها پس از بازشناسی تاریخی اندیشه سیاسی اسلام و الگوهای عملی نهضت اسلامی، به‌ ویژه نهضت عاشورا از یک سو، و شناخت جامع رویکردهای رقیب در جهان اسلام از دیگر سو امکان‌پذیر است.

چارچوب تفکر و عمل امام خمینی(ره) که مبتنی بود بر نحوه برداشت ایشان از مفاهیم عاشورایی به‌عنوان مفاهیم واسط برای تبیین حرکت مردمی علیه رژیم پهلوی، حداقل در سال‌های دهه‌های 40 و50 ، جدید و بکر بوده است، لذا نهضت امام‌خمینی(ره) را نمی‌شد پیش‌بینی، پیشگیری و با آن مقابله کرد.

کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) مجموعه مقالاتی است که در سال های گذشته در سمینار بین المللی امام خمینی(ره) در تهران ارائه شده‌اند و اکنون با افزودن سه مقاله دیگر، به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب در 108 صفحه، قطع رقعی و با قیمت 45000 ریال منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به اندیشه‌های فکری و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب و سایر کتب انتشارات سروش به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه شهید مطهری انتشارات سروش به نشانی: خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش مراجعه یا با تلفن 66493620-021 تماس بگیرند.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...