نسخه چاپی

آخرین وضعیت خدمت سربازی بازیكنان فولاد

جانشین اداره منابع انسانی ستادكل نیروهای مسلح آخرین وضعیت بررسی كارت‌های پایان خدمت بازیكنان فولاد خوزستان را تشریح و تأكید كرد: نباید با آبروی افراد در رسانه‌ها بازی شود.

به گزارش نما، سردار موسی کمالی به بیان آخرین وضعیت بررسی کارت های پایان خدمت بازیکنان فولاد خوزستان پرداخت.

وی گفت: در رابطه با این موضوع سه نکته اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. نکته اول این است که کارت معافیت و پایان خدمت جزء اسناد رسمی کشور محسوب شده و طبق قانون اصل بر این است که اسنادی که توسط مراجع قانونی صادر شده درست است.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: بنابراین کسی حق خدشه‌دار کردن این اسناد را ندارد مگر اینکه در مراجع قانونی به اثبات برسد که این اسناد جعلی هستند که در اینصورت نیز کسی حق رسانه‌ای کردن این موضوع را ندارد مگر با اجازه دادگاه.

به گفته وی، کسانی که اخبار مرتبط با این موضوع را رسانه‌ای می‌کنند مرتکب تخلف شده و از طرف نیروهای مسلح و خود اشخاص می‌توانند پیگرد قانونی شوند.

کمالی در مورد نکته دوم گفت: به هر حال نباید با آبروی افراد در رسانه‌ها بازی کنیم چرا که این کار جرم است و از نظر اخلاقی نیز صحیح نیست که در مورد شخصی به صحبت بپردازیم.

وی در مورد نکته سوم تاکید کرد: هرساله تعدادی باندهای جعل اسناد و کارت پایان خدمت شناسایی می‌شوند که این باندها یا خود کارت پایان خدمت را جعل می‌کنند و یا اقدام به جعل اسنادی می‌کنند که بر مبنای آنها کارت پایان خدمت صادر می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بررسی 70 درصد موارد مطرح شده در مورد بازیکنان فولاد خوزستان نشان می‌دهد که اکثر موارد مطرح شده در رسانه‌ها شایعه بوده و از واقعیت به دور است.

وی افزود: بعضی دیگر از پرونده‌ها نیز نیاز به بررسی اسناد پزشکی بازیکنان دارد که طبق این اسناد کارت معافیت پزشکی برای انها صادر شده است.

کمالی در مورد مجازات احتمالی کسانی که کارت پایان خدمتشان از راه غیرقانونی بدست آمده است، گفت: آنچه به ما مربوط می شود این است که فرد متخلف ضمن معرفی به مراجع قانونی به خدمت مقدس سربازی اعزام شده و دوره خدمت خود را می‌گذراند.

به نظر می‌رسد کارت پایان خدمت هیچکدام از بازیکنان فولاد جعلی نبوده و تنها تعدادی از اسنادی که منجر به صدور کارت معافیت پزشکی شده است، نیاز به بررسی بیشتر دارد.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...