نسخه چاپی

آمار توقیف نشریه‌ در دانشگاه‌ تهران

مدیركل امور فرهنگی دانشگاه تهران از واگذاری بیشتر فعالیت های فرهنگی به دانشجویان در سال جاری خبر داد.

جعفر گلمحمدی با اشاره به برنامه های فرهنگی دانشگاه تهران در سالی که بر اجرای برنامه های فرهنگ تاکید ویژه ای شده است، گفت: برنامه فرهنگی دانشگاه تهران شاید گسترده ترین برنامه در سطح دانشگاه ها باشد.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران 164 انجمن علمی، 64 کانون فرهنگی و 345 نشریه داریم که منتشر می شود هر کدام از آنها دارای برنامه هستند. هر انجمن ما در سال حداقل 4 الی 5 برنامه را اجرا می کند که اگر برنامه های 164 کانون علمی و 345 نشریه را لحاظ کنیم تحرک عجیبی را در حوزه دانشجویی شاد هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه امسال کار اساسی که در بخش فرهنگی صورت گرفته این است که بدنه دانشجویی را وارد کار کرده ایم و بیشتر کارها را به دانشجویان سپرده ایم.

وی درباره نشریات توقیفی دانشگاه تهران طی چند سال اخیر نیز گفت: یکی از افتخارات ما این است از ابتدای سال 91 تا کنون یک نشریه توقیفی بیشتر نداشتیم و دلیل توقیف آن نیز توهینی بود که در آن نشریه منتشر شده بود. به جز آن نشریه ما به تمام صداهایی که دانشجویان دارند اجازه فعالیت داده ایم و هیچ نوع اعتراضی وجود ندارد.

گلمحمدی دلیل عدم وجود اعتراض را حضور سه نفر از نمایندگان دانشجویان در هیات نظارت بر نشریات عنوان کرد و افزود: چون در هیات نظارت بر نشریات سه نماینده دانشجویی وجود دارد و همه تصمیمات با حضور این نمایندگان در آن شورا اخذ می شود اعتراضات کم است.

وی ادامه داد: هیچ گونه تصمیم زیرزمینی یا تصمیم که به دور از هیات نظارت باشد انجام نمی شود. از نظر، تعداد نشریه و آزادی عمل دانشجویان در انتشار مطالب در نشریه های خود نیز در وضعیت خوبی هستیم چرا که هیچ نوع ممانعتی نشده و دانشجویان کار خود را انجام می دهند.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...