نسخه چاپی

واردات بنزین به نفع ماست

نایب رئیس كمیسیون انرژی مجلس با تاكید بر به صرفه بودن واردات بنزین به كشور گفت كه بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها می‌تواند به محصول گران قیمت‌تری تبدیل شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛ علی مروی با اشاره به اختلاف نظرها بر سر آلایندگی بنزین تولید داخل اظهار کرد: من فکر می‌کنم واردات بنزین برای ما بهتر است چراکه بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود می‌تواندبه محصول گران قیمت‌تری تبدیل شود لذا واردات بنزین به نفع ما خواهد بود.

معاون وزیر سابق نفت با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان در سالهای گذشته یاد آور شد: در آن زمان ما ناچار به تولید بنزین در داخل بودیم من خودم در دوران مسئولیتم پیگیر این موضوع بودم زیرا همان زمان هم برخی کارشناسان نفتی بر سر آلوده بودن یا نبودن بنزین‌های تولید داخل اختلاف نظر داشتند اما نهایتا ‌گفتند که بنزین تولیدی آلایندگی ندارد.

مروی بابیان این که بنزین تولید پتروشیمی‌ها درتهران توزیع نشده است، تصریح کرد: بنابراین آلودگی تهران ربطی به بنزین تولید داخل ندارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که آلودگی بنزین نمی‌تواند تنها عامل آلودگی هوا باشد، اضافه کرد: ماشین‌های غیر استاندارد حتی اگر بنزین یورو 4 هم داشته باشند باز هم سوخت ناقصی خواهند داشت و تولید آلودگی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اظهاراتی مبنی بر این که گفته می‌شود بنزن موجود در بنزین‌های تولید داخل از حد مجاز بیشتر است، تاکید کرد که با وجود این اختلاف‌نظرها و به صرفه بودن واردات، واردات بنزین به نفع ما خواهد بود.

۱۳۹۳/۳/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...