نسخه چاپی

شكست مذاكرات‌گازی روسیه و اوكراین

بنابر اعلام نماینده انرژی اتحادیه اروپا، مذاكرات گازی روسیه با اوكراین بدون دستیابی به نتیجه‌ای پایان یافت و ادامه گفت‌وگوها منوط به پرداخت بخشی از بدهی اوكراین شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» نوشت: مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که مذاکرات بین روسیه و اوکراین در بحبوحه تنش میان اوکراین و روسیه درباره بهای گاز، بدون دستیابی به نتیجه‌ای پایان یافت.

بر اساس این گزارش، پس از مذاکرات میان وزرای انرژی در آلمان، «گونتر اوتینگر» نماینده انرژی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که 2 طرف درباره دستیابی به نتیجه به توافق نرسیده‌اند اما پیشرفت‌های بیشتری به دست آمده است.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق بعدی تا 3 ژوئن به دست ‌آید.

«یوری پرودان» وزیر انرژی اوکراین در این مورد به خبرنگاران گفت که کی‌یف پرداختی به ارزش 786 میلیون دلار به شرکت گاتزپروم روسیه خواهد داشت که مربوط به گاز فروخته شده در فاصله ماه های مارس تا فوریه بوده است.

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه نیز گفت که این مذاکرات روز دوشنبه نیز در صورتی که گازپروم این مبلغ را دریافت کند، ادامه خواهد یافت.

بحران موجود در روابط اوکراین و روسیه که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، شدت بیشتری گرفت و استنکاف دولت اوکراین از پرداخت بهای گاز وارداتی از روسیه، باعث تهدید مسکو به قطع جریان گاز به اوکراین شد که با توجه به استفاده کشورهای اروپایی از صادرات مجدد همین گاز و تأثیر بسیار نامطلوب قطع احتمالی آن بر اقتصاد اتحادیه اروپا، مقامات این اتحادیه تاکنون برای برگزاری گفت وگوهای مشترک میان مقامات روسیه و اوکراین و رسیدن به نتیجه مشترک، تلاش‌های فراوانی به کار بسته‌اند.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...