نسخه چاپی

اجاره بها افزایش نمی یابد

رئیس اتحادیه املاك تهران گفت: معاملات مسكن افزایش یافته اما قیمت ها همچنان ثابت است و با توجه به اینكه اجاره بها تابع افزایش قیمت است، نباید افزایش یابد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، حسام عقبایی با تاکید بر اینکه باوجود افزایش نسبی معاملات مسکن، قیمت ها ثابت است و افزایشی درکار نیست، ابراز امیدواری کرد در تهران، اجاره بها زیر ۱۵درصد و در شهرهای کوچک زیر ۱۰ درصد افزایش یابد.

پس از متوقف شدن روند گرانی روز افزون مسکن، ملاکان و بسازبفروش های عمده تلاش فراوانی برای گرم کردن بازار مسکن و تکرار سودهای میلیاردی برای خود به خرج دادند اما ناتوانی مردم در پرداخت هزینه های مورد نظر آنها، باعث بی نتیجه ماندن تلاش های رسانه ای و خبرسازی های آنها شده است.

در هفته های اخیر، بنگاه های املاک در تهران اطلاعیه های مربوط به فایل ها را از روی شیشه ها و تابلوهای خود برداشته اند تا با کشاندن مشتری به داخل و پنهان نگه داشتن قیمت ها، او را به پرداخت حداکثر مبلغ راضی کنند.

عقبایی از مستاجران خواست در بنگاه هایی قرارداد ببندند که کد رهگیری دارد.

عقبایی گفت: بنگاه داران موظف به دریافت حق کمیسیون قانونی هستند و در صورتیکه بیش از آن دریافت کنند، مردم می توانند تخلف ها را به سامانه تلفن ۷۳۳۴ گزارش کنند.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل اتحادیه مشاوران املاک، تا ۳۰ میلیون تومان مبلغ ۱۵۰ هزارتومان دریافت می شود و از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان معادل ۷۵ صدم درصد گرفته می شود و از۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیم درصد است.

وی گفت: معامله صدمیلیون تومانی؛ ۵۵۰ هزار تومان حق کمیسیون دارد که خریدار و فروشنده با هم پرداخت می کنند.

عقبایی افزود: در معاملات بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به بالا هم ۲۵ صدم درصد یعنی برای هر صد میلیون تومان ۲۵۰ هزارتومان دریافت می شود.

وی افزود: مالیات ارزش افزوده از حق کمیسیون گرفته می شود و معادل ۸ درصد است که مالک و مستاجر یا خریدار و فروشنده، آن را به صورت مشترک پرداخت می کنند.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...