نسخه چاپی

توزیع گوشت 7500تومانی از پنج‌شنبه

عکس خبري -توزيع گوشت 7500توماني از پنج‌شنبه

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:از فردا گوشت گوساله با دو هزار تومان كاهش قیمت از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت 7 هزار و 500 تومان در هر كیلو عرضه می‌شود.

به گزارش نما ،محمدعلي ضيغمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اين كه دولت در تعيين قيمت شير دخالتي نداشته است، گفت: قيمت 630 توماني تعيين شده دقيقا كارشناسي است و مبناي آن هزينه‌هاي توليد اعم از نهاده‌ها و ساير بخش‌هاست كه بر اساس آناليز قيمتي دامداران تعيين شده است.

او افزود: براساس محاسبات انجام شده قيمت تمام شده شير 700 تومان تعيين شد، اما توافق ما و دامداران بر اين شد كه تركيب‌هاي هزينه‌اي را طوري تعيين كنيم كه اين قيمت به قيمت قبلي بازگردد.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌كه بيشترين هزينه‌ي توليد شير مربوط به خوراك دام است، گفت: 80 درصد هزينه توليد شير خام ناشي از خوراك بوده و اين عددي است كه خود دامداران اعلام كرده‌اند و درجلسات كارشناسي براي تركيب اين خوراك بحث شد.

به گفته ضيغمي، قيمت جو كيلويي 410 تومان، ذرت كيلويي 410 تومان، سبوس كيلويي 230 تومان و كنجاله سويا كيلويي 800 تومان تعيين و شركت پشتيباني امور دام متعهد شد كه نهاده‌ها را با اين قيمت‌ها در اختيار دامداران قرار دهد.

وي با تاكيد بر اين كه مبناي محاسبه 630 تومان براي هر كيلو شير كاملا كارشناسي و براساس نظر خود صاحبان توليد بوده است، گفت:‌ البته توليد شير يك بخش عرضه و تحويل خوراك دام و يك بخش خريد از سوي دامداران را دارد. به تازگي متوجه شديم بخشي از دامداران به دليل كمبود نقدينگي نتوانسته‌اند سهميه خوراك دام خود را تحويل بگيرند.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين كه قرار شده است نهاده‌هاي دامي براي آن بخش از دامداران كه با مشكل مالي مواجه‌ شده‌اند به صورت اعتباري فروخته شود، گفت: در اين بخش هم فعاليت‌ها به آنجا منجر مي‌شود كه قيمت شير همان 630 تومان باشد.

ضيغمي همچنين درباره آخرين وضعيت قيمت گوشت در هفته گذشته گفت:‌ ازهفته گذشته اقدامات متمركزي درباره گوشت انجام شد و گوشت با قيمت 10 تا 15 درصد زير قيمت بازار در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي عرضه شد.

به گفته وي، از اواخر هفته جاري گوشت با قيمت تعادلي حدود 20 درصد زير قيمت بازار يعني با قيمت 9 هزار و 800 تومان در هر كيلو عرضه شد و از فردا گوشت گوساله با دو هزار تومان كاهش قيمت از طريق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با قيمت 7 هزار و 500 تومان در هر كيلو عرضه مي‌شود.

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...