نسخه چاپی

رابطه یك تیتر با یك آقازاده +عكس

روزنامه دانشگاه آزاد در شماره امروز خود رپرتاژ ویژه ای برای كشور انگلستان رفته است. البته این استقبال از انگلستان در زمینه اقتصادی بیان شده است و سعی شده در آن این كشور به عنوان منادی اقتصادی بین ایران و اروپا مطرح شود.

به گزارش نما به نقل از صراط، روزنامه دانشگاه آزاد در شماره امروز خود رپرتاژ ویژه ای برای کشور انگلستان رفته است. البته این استقبال از انگلستان در زمینه اقتصادی بیان شده است و سعی شده در آن این کشور به عنوان منادی اقتصادی بین ایران و اروپا مطرح شود.

به گزارش گروه سیاسی "صراط"، این گفتگو که با علی‌نقی خاموشی رئیس اتاق ایران و انگلیس انجام شده بیشتر سعی کرده بر روی مقوله اقتصاد، بین دو کشور برجسته سازی صورت گیرد، و خاموشی خواستار آن شده که اتاق مشترک ایران مثل سایر کشور ها از حاشیه به سمت متن بیاید و نقش اصلی بین دو کشور را یک اتاق صرفا اقتصادی(!) بازی کند

علی نقی خاموشی در ادامه گفتگو خواستار آن شده که بخش خصوصی دو کشور بیش از پیش فعال شود و گفته است: "از زمان احمدی‌نژاد تغییراتی حاصل شد که در نتیجه آن کم‌کم اتاق و به عبارتی بخش خصوصی از دولت فاصله گرفت و حتی مسیر رفته را عقبگرد کرد. بنابراین در حال حاضر اتاق‌ها آن اثر‌گذاری‌ای که باید در سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی مملکت داشته باشند، ندارند؛"

وی در ادامه می گوید:"یعنی اتاق به عقبگرد دچار شد و از هدف اصلی خود دور ماند و در پی کارهایی رفت که لزومی نداشت. در نتیجه فعالیت اتاق‌های مشترک هم به تدریج سست شد."
فرش قرمز روزنامه دانشگاه آزاد، برای انگلیس!

101067_608.jpg

چند نکته در این بین ضروری به نظر می رسد:

1-روزنامه فرهیختگان که ارگان رسمی اطلاع رسانی دانشگاه آزاد(البته به غیر از خبرگزاری آنا) است، و وظیفه خود را اطلاع رسانی درباره وضعیت دانشجویی کشور –خاصه دانشجویان دانشگاه آزاد- می داند، چرا تیتر اصلی یک شماره خود را به مطلبی حمایتی از کشور انگلیس که خصومت آن در طول فتنه 88 به اثبات رسیده، اختصاص داده است؟

2-در طول سه سال اخیر که رابطه ایران با انگلیس به حداقل خود رسیده بود، آیا رابطه اقتصادی و دیپلماسی ایران با اروپا قطع شده بود که این روزنامه در تیترش به نقل از رئیس اتاق ایران و انگلیس می نویسد:" انگلیس دروازه روابط ایران با اروپاست" یا اینکه قصد قهرمان سازی از کشوری که بیشترین حجم تخاصم طی صد سال اخیر را با ایران داشته است، در ذهن می پروراند؟

3-رابطه این تیتر با آقازاده متهم به فساد مالی و همکاری با کشور انگلستان در طول فتنه 88 چیست؟ آیا غیر از این است که بعد از فتنه 88 او به لندن گریخت و در آنجا چند سال با حکم مشکوک دانشگاه آزاد مسئول واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد شده بود.

۱۳۹۳/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...