نسخه چاپی

حمله ارتش كامرون به بوكوحرام

ارتش كامرون كه با اعزام 1000 سرباز به مناطق شمالی این كشور، برای سركوب بوكوحرام به نیجریه پیوسته است، با حمله به عوامل این گروه در منطقه مرزی 40 تروریست بوكوحرام را كشت.

به گزارش نما ، شبکه خبری «بی بی سی» نوشت: ارتش کامرون که تاکنون به دلیل انفعال در مواجهه با حملات گروه تروریستی مستقر در کشور همسایه یعنی نیجریه،‌ مورد انتقاد افکار عمومی این کشور قرار گرفته بود، با حمله به عوامل گروه تروریستی بوکوحرام در منطقه مرزی مجاور با کشورهای نیجریه و چاد، ۴۰ تروریست را کشت.

ارتش کامرون پیش از این با اعزام کاروانی متشکل از ۱۰۰۰ سرباز به مناطق دور افتاده شمالی این کشور، گامی عملی در راستای جلوگیری از ورود تروریست‌های نیجریه‌ای از طریق مرزهای مشترک برداشته بود.

گفتنی است امروز (یکشنبه) در عملیات جداگانه‌ای در همین منطقه، ارتش کامرون یک کشیش ایتالیایی و یک کانادایی را که از اوایل ماه میلادی آوریل به اسارت این گروه درآمده بودند، آزاد کرد.

۳ روز قبل بود که ارتش نیجریه نیز با اعلام رسمی جنگ تمام عیار بر علیه بوکوحرام، علیه مواضع این گروه در نیجریه حملاتی را انجام داده بود.

کشورهای غرب آفریقا در ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری با گردهمایی در پاریس و برگزاری کنفرانس امنیتی غرب قاره سیاه، راهکارهای همکاری‌ نظامی بر علیه بوکوحرام را بررسی کردند.

۱۳۹۳/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...