نسخه چاپی

ایران دوباره مغلوب ایتالیا شد

تیم ملی والیبال ایران بار دیگر مقابل ایتالیا شكست خورد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران بار دیگر مقابل ایتالیا شکست خورد.

در ادامه هفته دوم از رقابتهای لیگ جهانی والیبال، تیم ملی ایران در شهر ورونا ایتالیا به مصاف تیم ملی این کشور رفت که با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25-27 ، 25-18 و 25-22 مقابل ایتالیا مغلوب شد.

ملی پوشان ایران بازی قبلی را هم با نتیجه 3 بر صفر به ایتالیا واگذار کرده بودند و برای جبران نتیجه در بازی دوم پا به میدان گذاشتند.

ملی پوشان ایران در این مسابقه به لباس های یکدست قرمز برابر سورمه ای پوشان ایتالیا به میدان رفتند.

در سالن 4500 نفری شهر ورونا حدود 500 ایرانی از قبل بلیط خریده بودند و برای تشویق تیم ملی کشورشان از حدود 30 دقیقه قبل به ورزشگاه رفتند. آن ها یکصدا با فریادهای ایران ، ایران تیم محبوب خود را تشویق می کردند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران هم در سالن بود و از نزدیک کار والیبالیست های ایران را مشاهده می کرد.

امانوئل بیرارلی، ایوان زایتسف، جیری کوار، مایتو پیانو، دراگان تراویکا، سیمونه پارودی ، سالواتوره روسینی ترکیب تیم ایتالیا را در شروع این دیدار تشکیل می دادند.

محمد موسوی، عادل غلامی، سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، شهرام محمودی و عبدالرضا علیزاده نیز در ترکیب تیم ایران به میدان رفتند.

ست نخست؛ 27-25 ایتالیا

تیم ملی والیبال ایتالیا در شروع مسابقه کار را محکم آغاز کرد. آن ها خیلی زود دو امتیاز از ایران جلو افتادند. همین موضوع موجب شد که بازیکنان ایران قدری از نظر روانی برهم بریزند و در ایفای نقش خود دچار اشتباه شوند. تیم ایران در دریافت های اول موفق نبود و این موضوع برای ایتالیا امتیاز می آورد.

با این حال آبشارهای فنی شهرام محمودی بارقه های امید را برای ایران روشن نگاه می داشت. محمد موسوی که کاملا پخته و باتجربه کار می کرد با دفاع روی تور بی نقص خود ایران را به بازی برگرداند. اگر چه ایتالیا وقت استراحت اول را با اختلاف 2 امتیاز به سود خود تمام کرد. اما در ادامه بازیکنان ایران با جنگندگی و روحیه بالا موفق شدند تا سرانجام در امتیاز 14 کار را به تساوی بکشانند.

تیم ایران بعد از وقت استراحت فنی یک والیبال خوب و مدرن را به نمایش گذاشت. انگار بازیکنان ایران تازه خود را در زمین پیدا کرده بودند. موسوی با دفاع مقتدرانه خود اجازه نمی داد اسپک های ویران کننده حریف به زمین ایران برسد. در مقابل بیرارلی منطقه چهار زمین ایران را هدف گرفته بود. بازی خوب او در کنار کوار همچنان روند بازی را به سود ایتالیا پیش می برد. سرانجام سرویس های خوب سعید معروف موجب شد که در امتیاز 18 ایران یک گام از حریف جلو بیافتد.

بلافاصله مائورو بروتو سرمربی ایتالیا وقت استراحت گرفت تا شاگردانش جریان بازی را از دست ندهند. تراویکا پاسور صربستانی الاصل ایتالیا در ست نخست این مسابقه پر اشتباه ظاهر شد. بازیکنان ایران هم از اشتباه های او در تقسیم توپ نهایت استفاده را می بردند و در دفاع موفق بودند. ایران در منطقه شش زمین راحت امتیاز می داد. ضعف در دریافت اول موجب شده بود ایتالیا سه امتیاز سرویس مستقیم بگیرد. همین موضوع اسلوبودان کواچ را عصبانی کرده بود.

بازی تا امتیاز 22 برای دو تیم مساوی پیش می رفت. اما شهرام محمودی با یک سرویس موجی حریف را غافلگیر کرد و ایران را یک امتیاز پیش انداخت. عادل غلامی که در این بازی برخلاف مسابقه قبل در ترکیب ثابت ایران به میدان رفته بود کاملا موثر کار می کرد. ایوان زایتسف با یک پرواز خیره کننده باز هم در امتیاز 23 کار را مساوی کرد. اما شهرام محمودی در شبی که به نام خودش ثبت کرده بود یکبار دیگر ایران را جلو انداخت. انگار بازی به تقابل رودر روی زایتسف و محمودی تبدیل شده بود. چرا که ایوان زایتسف باز هم در امتیاز 24 بازی را مساوی کرد. او امتیاز 25 را هم برای ایتالیا بدست آورد. به کمک تصاویر ویدیویی رای داوران به سود ایران اصلاح شد. هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن نداشتند. اما در نهایت ایتالیا با خوش شانسی 27 بر 25 پیروز شد.

ست دوم؛ 25-18 ایتالیا

بر خلاف سال های قبل کواچ ارنج تیم ایران را طوری چیده بود که پاسور معمولا از منطقه 2 بازی را آغاز می کرد. در آغاز ست دوم دو تیم نمایش پایاپایی داشتند. تا امتیاز 4 کار مساوی پیش می رفت. بازیکنان ایران غیرتی بازی می کردند اما ایتالیا تیمی نبود که به راحتی امتیاز بدهد. پارودی و کوار از چپ و راست زمین ایران را نشانه گرفته بودند. اما عادل غلامی و محمد موسوی از جان و دل مایه می گذاشتند تا شلیک حریف در خاک ایران نخوابد.

ایوان زایتسف یک شب رویایی را پشت سر می گذاشت. بازی خوب او موجب شد تا سرانجام وقت استراحت فنی اول با اختلاف 2 امتیاز به سود ایتالیا تمام شود. تیم ایران انصافا خوب بازی می کرد. حملات تیم ایران عالی بود. شهرام محمودی به خوبی از دست سه دفاع برای امتیاز گرفتن بهره می برد. اما همچنان ضعف در دریافت و توپ گیری در تیم ایران مشهود بود.

آنالیز خوب تیم ایران دست تراویکا را خوانده بود. پاسور تیم حریف بر خلاف بازی قبل نمی توانست خیلی دور از دست دفاع ایران پاس دهد. جیری کوار در سایه بازی خوب زایتسف کمتر امتیاز می گرفت. پاس های بریده معروف برای موسوی دفاع ایتالیا را ویران می کرد. اما تاکید بیش از اندازه معروف برای پاس دادن به عبادی پور برای ایران حاصلی در پی نداشت. سرویس های پرشی موجی پیانو و آبشارهای زایتسف سرانجام ایتالیا را 4 امتیاز جلو انداخت.

موسوی قدری در اسپک زدن عجله می کرد. کواچ می توانست چند تعویض کلیدی داشته باشد. تعویض پاسور می توانست آنالیز حریف را برهم بریزد. عبادی پور یک امتیاز دیگر خراب کرد تا اختلاف امتیاز به عدد 5 برسد. فرهاد قائمی هم یک آبشار ضعیف زد. تا ایتالیا به امتیاز 16 برسد. وقت استراحت فنی دوم با اختلاف 6 امتیاز به سود ایتالیا به پایان رسید.

کواچ عصبانی شده بود و فریاد می کشید. او همچنان اعتقادی به تعویض نداشت. تیم ایران بازی را رها کرده بود. ایتالیا 7 امتیاز جلو افتاد. سرانجام کواچ راضی به تعویض شد. او یک دو تعوضیه کرد و مهدوی و غفور را به میدان فرستاد. همچنین غلامی را بیرون کشید و فائزی را به زمین فرستاد. اما اختلاف امتیازها بیشتر از آن بود که ایران بتواند به بازی برگردد.

پارودی خیلی راحب اسپک می زد. با این حال امیر غفور یک آبشار خیره کننده و محکم زد. اسپک او آنقدر محکم بود که کوار پس از دفاع آن احساس آسیب دیدگی کرد. میرزاجانپور هم به جای عبادی پور به میدان رفت. کواچ کاملا ترکیب را تغییر داد. تیم ایران هیچ برنامه مشخصی را در پایان ست دوم دنبال نمی کرد. کواچ می خواست به بازیکنان اصلی خود استراحت دهد. اما بازیکنان ذخیره او بهتر کار می کردند. در نهایت ست دوم هم با امتیاز 25- 18 به سود ایتالیا تمام شد.

ست سوم:25- 22 ایتالیا

بعد از اینکه کواچ در ست دوم تعویض کرد ایران 8 امتیاز گرفت و ایتالیا 9 امتیاز بدست آورد. با این حال سرمربی تیم ملی خیلی دیر به ترکیب اصلی خود دست زد. بازیکنان ایران نیاز داشتند تا روحیه خود را در این لحظات حساس حفظ کنند و به بازی برگردند. تیم ایران بازیکنان با تجربه ای دارد که می توانستند روند بازی را تغییر دهند. در آغاز ست سوم بازیکنان ایران چیزی برای از دست دادن نداشتند. باید به آب و آتش می زدند.

دو تیم تا چهار امتیاز ابتدایی مساوی بودند. غفور کنار زمین بود، در یک امتیاز مشکوک به کواچ گفت که داور رای اشتباه داده اما بعد از بازبینی مشخص شد رای داور درست بوده است. همین موضوع موجب شد تا کواچ در کنار زمین سر غفور فریاد بزند. دو تیم در این مسابقه خیلی به داوری اعتراض داشتند و همین موضوع موجب شده بود که چندین بار جریان مسابقه قطع شود و داوران تصاویر ویدیویی را باز بینی کنند. سعید معروف با حرفه ای گری سعی می کرد تا بازیکنان ایران را تهییج کند.

ایتالیا باز هم قبل از وقت استراحت فنی اول دو امتیاز جلو افتاد. میلاد عبادی پور یک سرویس خوب زد و دریافت کننده های ایتالیا را به زانو درآورد. بازیکنان ایران که می دانستند نباید اجازه دهند اختلاف امتیازها زیاد شود در امتیاز 7 کار را به تساوی کشاندند. سرانجام شهرام محمودی با آبشار خوب خود موفق شد وقت استراحت فنی نخست را به سود ایران تمام کند.

ایران با اختلاف یکی، دو امتیاز از حریف جلو افتاده بود. ایتالیایی ها نمی خواستند به ایران امتیاز دهند. تراویکا سعی می کرد تا کوار را دور از تور صاحب توپ کند. باز هم حملات ایتالیا از منطقه دو تشدید شد. ایتالیا به تمرکز روی این مضوع سه امتیاز پیاپی بدست آورد و باز هم جلو افتاد. جیری کوار در ست سوم خیلی خوب کار می کرد. مطابق دو ست قبل ایران بعد از امتیاز هشت افت مشهودی می کرد. دفاع سه نفره ایران نمی توانست آبشارهای حریف را مهار کند. بازیکنان ایران بیشتر روی مهارت و توانایی فردی خود امتیاز می گرفتند. ایتالیا نبض بازی را در دست داشت.

ایتالیا 18-17 جلو بود. سرویس بد محمودی امتیاز 19 را هم به ایتالیا داد. عبادی پور پس از یک آبشار خوب و امتیاز آوری، سرویس را به تور زد. ایتالیا 21-18 همچنان پیشتاز بود. سرویس زایتسف باز هم تبدیل به امتیاز شد. در ادامه موسوی هم سرویسش را به طور زد. ایتالیا 23- 20 پیش بود. بیارلی و کوار امتیازات نهایی را هم ثبت کردند تا سرانجام ایتالیا در دومین مسابقه برابر ایران هم به پیروزی 3 برصفر دست یابد.

ایران در هفته سوم لیگ جهانی باید برابر برزیل به میدان برود.

۱۳۹۳/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...