نسخه چاپی

بالاخره قیمت نان كاهش می‌یابد یا افزایش؟

عکس خبري -بالاخره قيمت نان كاهش مي‌يابد يا افزايش؟

در حالی كه هنوز زمان دقیق اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص نشده، گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت جدید نان آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، روز گذشته مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران در حالي از افزايش 10 درصدي قيمت خريد گندم در سال جاري خبر داد كه در همين حال سازمان حمايت حقوق مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از كاهش قيمت موقتي نانهاي صنعتي پرمصرف در بازار خبر داده است.

به گفته عباس قبادي، گندم امسال با قيمت هر كيلوگرم 395 تومان درحال خريد است.

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران در عين حال از اعلام زمان ورود گندم‌هاي خريداري شده با قيمت افزايشي به نانوايي‌هاي كشور خودداري كرد.

البته مشخص است كه به زودي ذخيره مربوط به گندم خريداري شده در گذشته تمام شده و بعد از آن گندم با قيمت افزايشي در اختيار نانوايي‌ها قرار خواهد گرفت كه اين به معناي افزايش قيمت آرد و در نتيجه نان خواهد بود.

از سوي ديگر كاوه زرگران، دبير اتحاديه سراسري توليدكنندگان و صادركنندگان نان ايران پيش‌بيني كرده كه گندم با قيمت افزايش يافته تا پايان ماه جاري به دست نانوايي‌ها خواهد رسيد.

او در عين حال از كاهش موقتي قيمت برخي انواع نانهاي بسته‌بندي شده حجيم و نيمه حجيم پرمصرف تا قبل از اجراي فاز دوم قانون هدفمندي‌ يارانه‌ها طبق توافق با سازمان حمايت خبر داد. البته اين كاهش قيمت نان هنوز اجرايي نشده است.

به گزارش ايسنا، در صورتي كه فاز دوم قانون هدفمندي‌ يارانه‌ها از ابتداي خرداد امسال اجرايي شود، به نظر مي‌رسد زمان چنداني براي كاهش قيمت‌ نانهاي صنعتي وجود نداشته باشد و قيمت نان بين 10 تا 20 درصد افزايش يابد. البته اين موضوع فقط شامل حال نان نخواهد شد، بلكه ساير محصولات غذايي مرتبط با گندم و آرد از جمله ماكاروني نيز احتمالا با تغيير قيمت مواجه خواهند شد.

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...