نسخه چاپی

خلعتبری: كی روش در حق خودش اجحاف كرد

پیشكسوت فوتبال كشورمان گفت: «اگر موارد دیگری در كار نباشد كی روش در چارچوب مسائل فوتبالی اشتباه كرد و مهره هایی را برد كه ممكن است اصلا از آنها استفاده نكند.»

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، محمدرضا خلعتبری از تیم ملی خط خورد و به جام جهانی نرفت. اتفاقی که خیلی ها درباره اش حرف می زنند و ابهاماتی نیز در این خصوص وجود دارد.

اما شاید صحبت های یک فرد در این خصوص شنیدنی تر و خواندنی از بقیه افرادی باشد که معتقدند حق خلعت نبود اینطوری و بعد از 6 سال حضور در اردوهای تیم ملی و بازی ها، در جام جهانی غایب باشد.


محمدرضا خلعتبری امروز پرسپولیس و تیم ملی که حالا سوژه تمام رسانه هاست یک همنام باسابقه و پیشکسوت هم دارد. محمدرضا خلعتبری بال تکنیکی پرسپولیس در اوایل دهه 50 که به خاطر نرفتن به استقلال و تن ندادن به خواسته تیمسار خسروانی به تیم ملی دعوت نشد درباره دعوت نشدن محمدرضا خلعتبری که خودش به فوتبال نوشهر معرفی کرد حرف های جالبی دارد.

خلعتبری پیشکسوت که در رامسر زندگی می کند و با بیماری درگیر است در این خصوص می گوید: «شاید محمدرضا از نظر اخلاقی یک مقدار تند باشد یا برخی مسائل را رعایت نکرده باشد اما وقتی این خبر را شنیدم واقعا ناراحت شدم. می دانید چرا؟ چون او در این سری مسابقات مقدماتی جام جهانی نقش زیادی داشت. اولا اینکه گل زد و در جاهای حساس که کار تیم ملی گره خورده بود گره ها را باز کرد.»

وی ادامه می دهد: «فرض را بر این می گذاریم که صحبت کارشناسان درباره اینکه کی روش می خواسته تیمش را دفاعی ببندد درست باشد. این را هم قبول دارم اما سوالم این است که اگر مثلا خدای ناکرده خیلی زود دو تا گل از نیجریه خوردیم نباید جبران کنیم؟ در این موقعیت ما قطعا به بازیکنی نیاز داریم که سرعت عمل داشته و دریبلینگش خوب باشد. بازیکنی که از موقعیت های مرده استفاده کند و خوب دریبل بزند. شما دیدید که وقتی بازی با لبنان گره خورده بود، محمدرضا یک حرکت کرد و تیم به گل رسید. یا در بازی دوستانه با روسیه یک مانور کرد و بعد حرکتی انجام داد که به طریقی مدافعان حریف را گول زد. محمدرضا چنین بازیکنی است و در یک لحظه می تواند تاثیرگذار باشد.»

خلعتبری قدیمی در ادامه می گوید: «جدا از بحث فامیلی و مسائلی که وجود داشت خداوکیلی کی روش اشتباه کرد. اگر موارد دیگری در کار نباشد کی روش در چارچوب مسائل فوتبالی اشتباه کرد و مهره هایی را برد که ممکن است اصلا از آنها استفاده نکند. مثلا ایشان در دفاع راست پژمان منتظری را دارد که معتقدم مقابل نیجریه از او استفاده خواهد کرد. در این پست خسرو حیدری هم می تواند بازی کند ضمن اینکه بیت آشور و ماهینی هم هستند. با احترام به تمام این بازیکنان اما کی روش می توانست یکی از این چهار نفر را نبرد و خلعتبری را نگه دارد. یا در خط هافبک قاسم حدادی فر را نگه داشت که بعید است بازی کند. به نظر من اگر به لیست تیم ملی نگاه کنید متوجه می شوید که در حق محمدرضا اجحاف شده است.»

وی با حمایت از فامیل و همشهری خودش می گوید: «شما قبول دارید که که محمدرضا به مراتب از مسعود شجاعی بهتر است؟ خدایی بهتر است. من بر اساس صداقت ورزشی ام حرف می زنم و کاری به فامیلی یا اینکه در موفقیت محمدرضا نقش داشته ام ندارم. به نظر من حق خلعتبری بود که در جام جهانی باشد اما کی روش به نحو احسن از او استفاده نکرد و نمی دانم چه عاملی باعث خط زدن او شد.»

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد جانشینش می گوید: «شنیدم محمدرضا آمده شمال و دوستانش هم می گویند خیلی ناراحت است. واقعا حقش نبود از تیم ملی خط بخورد. شاید اگر در اردوی اتریش یا آفریقا خط می خورد یا اصلا قبل تر جدا می شد اینقدر ناراحت کننده نبود اما در این موقع حساس انتظار این حرکت را نداشتم. البته معتقدم کی روش به خودش اجحاف کرد چون محمدرضا می توانست عصای دستش باشد.»

خلعتبری پیشکسوت در پایان می گوید: «باور کنید از صمیم قلب از این اتفاق ناراحت شدم. هر جور فکر می کنم و با تجربه سال ها مربیگری ام حقش نبوده خط بخورد. محمدرضا حتما به درد کی روش می خورد و در چارچوب فوتبال حرکت کی روش اشتباه بود.»

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...