نسخه چاپی

موسوی لاری: روحانی گفتمان ندارد در زمین ما حركت می‌كند

چند روز پس از رضا خاتمی عضو حزب منحله مشاركت كه گفته بود «روحانی گفتمانی از خود ندارد» وزیر كشور دولت اصلاحات نیز اعلام كرد اعتدال گفتمان نیست.

چند روز پس از رضا خاتمی عضو حزب منحله مشارکت که گفته بود «روحانی گفتمانی از خود ندارد» وزیر کشور دولت اصلاحات نیز اعلام کرد اعتدال گفتمان نیست.موسوی لاری در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای آرمان و در پاسخ این سؤال که «آیا گفتمان اعتدال ادامه گفتمان اصلاح‌طلبی است؟» اظهار داشت: بارها بر این نکته تاکید کرده‌ام که اعتدال راه است، نه هدف؛ مسیر است نه مقصد، روش تحقق گفتمان است نه گفتمان. در جامعه ما دو گفتمان وجود دارد، گفتمان اصولگرایی و گفتمان اصلاح‌طلبی. هر کدام از این دو گفتمان یا معتدلانه و واقع‌گرایانه مطرح می‌شوند یا با افراط و تفریط، شتاب‌زدگی، خودشیفتگی و تمامیت‌خواهی. شعارهایی که آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی مطرح کردند و امروز نیز در گفتار و رفتار به آن پایبند هستند، شعارها و آرمان‌های اصلاح‌طلبی است. بنابراین آقای روحانی بدون اینکه خود را اصلاح‌طلب معرفی کند، در زمین و مسیر اصلاح‌طلبی با مشی اعتدالی حرکت می‌کند.

وی این را هم گفته که اصلاح‌طلبان علت اصلی برخی مخالفت‌ها نسبت به دولت روحانی هستند.پیش از این رضا خاتمی در مصاحبه با «فصل اعتدال» و در پاسخ این سؤال که آیا اعتدال را یک گفتمان می‌دانید؟» گفته بود: اعتدال اصلا نمی‌تواند یک گفتمان باشد. گفتمان باید هدف را تصحیح کند که به کجا می‌خواهد برسد. ما گفتمان اصلاحات داریم و اصولگرایی که اهدافشان مشخص است. من اعتدال را به عنوان یک مشی قبول دارم البته باز هم به نظرم در این مسیر ابهام زیادی وجود دارد... اگر ما فقط به جذابیت اکتفا کنیم و ابعاد و حدود آن را مشخص نکنیم فکر می‌کنم ممکن است برای خودمان هم دردسرساز باشد.در همین حال حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران در مصاحبه با نشریه ابتکار گفته است: اصلاح‌طلبی مشی و منش خود را دارد و به گفتمان اعتدال تبدیل نمی‌شود ما متحد دولت هستیم اما اصالت خودمان را حفظ می‌کنیم و قطعاً در انتخابات مجلس هم حرف خودمان را خواهیم زد.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...