نسخه چاپی

تجلیل آقای خداحافظ انقلاب از امام جمعه سابق اصفهان

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد به بهانه سالگرد آیت‌الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان، عكس و تیتر اظهارات عبداله نوری را در صفحه اول خود گنجاند.

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد به بهانه سالگرد آیت‌الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان، عکس و تیتر اظهارات عبداله نوری را در صفحه اول خود گنجاند.نوری وزیر معزول دولت اصلاحات، یکی از عوامل ترویج افراطی‌گری و رادیکالیسم در وزارت کشور به همراه کسانی چون تاج‌زاده بود. وی همچنین مدیرمسئول روزنامه توقیف شده خرداد است که در آن روزنامه از رژیم صهیونیستی، گروهک نهضت آزادی و برخی مواضع ضد خط امامی حمایت شده بود.عبداله نوری به روزنامه اعتماد گفته است آیت‌اله طاهری همیشه پیشرو بود.صرف‌نظر از عملکرد آقای طاهری، حمایت فرد تندرویی با مختصات عبداله نوری، اسباب خدشه در شخصیت وی است. در فهم پیشرو بودن مدنظر نوری همین بس که به عنوان مثال احمد پورنجاتی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم 19 اسفند 91 در مصاحبه با روزنامه بهار گفته بود «آقای عبدالله نوری زمانی که دفاعیاتش را برای روزنامه خرداد می‌نوشت به من گفت این دفاعیات را بخوان. به آقای نوری گفتم شما باید الان تصمیم بگیرید.

این چیزی که نوشته‌اید به عنوان دفاعیات برای روزنامه خرداد مفهومش این است که خداحافظ حاکمیت و اگر یک مقدار بخواهیم بدبینانه‌تر برخورد کنیم خداحافظ انقلاب! تصمیمات را باید درست بگیریم نمی‌شود آن‌طوری تصمیم بگیریم و قبلش در بازنگری قانون اساسی از ولایت مطلقه دفاع کنیم یا در دوره چهارم مجلس را برگزار کنیم بعدها گارد اصلاح‌طلبی ویژه بگیریم. من در دفتر رهبری بودم از آقای نوری تجلیل می‌شد که چه مرد مدبری است بعد یک دفعه آقای نوری رسیده به این‌جا. این است که ته ماجرا مردم می‌گویند این رفتارها اصالت ندارد و فقط برای رسیدن به قدرت است. مردم باید دلشان پاک شود که هدف کنش اصلاح‌طلبان کسب قدرت نیست».

19 فروردین امسال نیز روزنامه زنجیره‌ای آرمان از گعده شماری از اصلاح‌طلبان به همراه برخی سران نهضت آزادی نظیر ابراهیم یزدی، غلام‌عباس توسلی و هاشم صباغیان در منزل عبداله نوری خبر داد و این در حالی است که نوری تا چند سال پیش ادعای خط امامی بودن داشت و در عین حال هم از اسناد جاسوسی نهضتی‌ها در لانه جاسوسی باخبر بود و هم می‌دانست که امام خطر این گروهک التقاطی را بسیار بیشتر از دیگر گروهک‌ها توصیف کرده است.نوری اواسط بهمن 92 در جلسه محفلی شماری از شبه اصلاح‌طلبان در مشهد گفت «دولت نمره قبولی می‌گیرد. گرچه در سیاست داخلی و مشکلات جدی مانند حصر و زندانیان تغییری به‌وجود نیامده اما باز هم ناامید نیستیم... آنچه تاکنون اتفاق افتاده نسبتا خوب بوده ولی دولت گرفتاری‌های خودش را دارد و مثلا همین آقای جهانگیری تا قبل از معاون اولی هر بار که به قم می‌آمد به دیدار آقای صانعی می‌رفت اما حالا به او اعتراض می‌شود و حتی مسئله برکناری وی مطرح می‌شود... انتخابات خبرگان و مجلس اهمیت دارد. در انتخابات خبرگان ما اصلا دنبال این نیستیم که افرادی را به داخل این مجلس بفرستیم که حکومت و ارکان آن احساس خطر کنند بلکه ما فقط نفی برخی افراد تندرو [!] را مدنظر داریم. می‌شود از افراد معقولی که حکومت نیز نسبت به آنها حساسیت نداشته باشد، حمایت کرد و در انتخابات مجلس نیز باید همین روش را در پیش گرفت. نباید از کسانی حمایت کرد که حکومت احساس خطر کند و فکر کند قرار است مجلس ششم تکرار شود».

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...