نسخه چاپی

داعش 150 دانشجوی سوری را ربود

به گفته این منابع موثق، دانشجویان پسر و دختر ساكن مناطق كردنشین حلب هنگام بازگشت به شهر كوبانی در مسیر نزدیكی شهر منبج ربوده شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، گروه موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" در بیانیه‌ای از ربوده شدن ۱۵۰ دانشجوی پسر و دختر سوریه در حومه حلب توسط عناصر تروریستی داعش خبر دادند.

گروه موسوم به مرکز "دیده بان حقوق بشر سوریه" به نقل از منابع موثق کُردهای سوری ساکن شهر عین العرب استان حلب اعلام کرد که سازمان دولت اسلامی عراق و شام "داعش" پنجشنبه گذشته بیش از 150 دانشجوی کُرد را در مسیر حلب به منبج ربودند.

به گفته این منابع موثق، دانشجویان پسر و دختر ساکن مناطق کردنشین حلب هنگام بازگشت به شهر کوبانی در مسیر نزدیکی شهر منبج ربوده شدند.

گروه مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به "دیده بان سوریه" اعلام کرد: 15 نفر شامل هفت کودک، یک جوان، سه زن و چهار مردم در روستای التلیلیه در ریف غربی شهر راس العین در استان حسکه به ضرب گلوله اعدام شدند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان داعش آنها را منازل و مواضع دولت اسلامی در شهر منبج منتقل کردند.

این منابع به دیده بان حقوق بشر سوریه گفتند که دانشجویان دختر در مقطع تحصیلی متوسطه از بین ربوده شدگان بودند که آزاد شدند اما در عین حال عناصر مسلح داعش آنها را مجبور کردند که به شهر حلب بازگردند و به آنها اجازه ندادند مسیر خود به سمت شهر عین العرب را کامل کنند.

گفتنی است که عناصر مسلح داعش در همان روز حداقل 193 نفر از کردهای سوری بین 17 تا 70 سال را در حومه شهر الباب استان حلب ربودند.

"رامی عبدالرحمن"، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره گفت: دلایل ربوده شدن این افراد مشخص نیست اما داعش چنین اقداماتی را در مناطقی که تحت کنترل آن است را انجام می دهد.

وی در ادامه افزود: شاید گرفتن باج و یا مخالفت آنها با "شریعت" از جمله دلایلی باشد که داعش اقدام به ربودن کردها کرده باشد.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...