نسخه چاپی

ناگفته‌های وزنه‌بردار محكوم به دوپینگ

یكی از وزنه‌برداران تیم نوجوانان كه نتیجه تست دوپینگش مثبت اعلام شده با بیان اینكه استفاده از دارو را چهار سال پیش و با توصیه مربی‌اش در مازندران آغاز كرد، گفت: او خودش این داروها را برای‌مان تهیه می‌كرد و بابت آن هزینه‌های میلیونی از ما می‌گرفت. یكبار از در قبال دریافت پول نمونه‌گیری‌های ما را به یك آزمایشگاه برد و گفت نتایج منفی بوده اما در نهایت همه ما دوپینگی شدیم غیر از برادرزاده‌اش!

به گزارش نما، مهرشاد محمودی یکی از چهار وزنه برداری است که به دلیل استفاده از مواد نیروزا محکوم به دوپینگ شده است. این وزنه بردار دسته 94+ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا که اسفندماه سال گذشته در تایلند برگزار شد به مدال نقره دست یافت اما این مدال آوری بعد از گذشت چند ماه در سایه نتیجه تست دوپینگی قرار گرفته که مثبت اعلام شده است.

این در حالی است که محمودی هم مانند دیگر متهمان به دوپینگ مدعی است مواد نیروزا را از روی ناآگاهی و بر اساس برنامه‌ای که مربی شهرستانی‌اش در مازندران به وی می‌داده، مصرف کرده است و حتی بابت این کار میلیون‌ها تومان هم هزینه کرده است چون چهار سال مجبور به استفاده از داروهایی می‌شده که مربی‌اش به او توصیه می‌کرده و اگر این کار را نمی‌کرد این مربی از او روی بر می‌گرداند.

محمودی در مورد آنچه وی را محکوم به دوپینگ کرد اینگونه توضیح داد: آقای غزالیان مربی من در شهرستانم بود.از چند سال پیش زیر نظر این مربی تمرین می‌کنم. او هر دو ماه یکبار در قبال دریافت مبلغی بالا داروهایی را برای من و دیگر وزنه برداران تهیه می‌کرد و مدام مصرف آنها را به ما توصیه می‌کرد. آخرین دارویی که این مربی به ما داد"استرانازول" نام داشت و همین دارو باعث دوپینگ من و دیگر وزنه‌بردان شده است.

وی ادامه داد: وقتی به اردوی تیم وزنه برداری نوجوانان دعوت شدیم، این مربی (غزالیان) چندین بار تاکید کرد که نگویید چه دارویی مصرف کرده‌اید. اصلا نگویید دارویی مصرف کرده‌اید چون در این صورت از اردو خط خواهید خورد. ما هم از ترس همین مسئله واقعیت را به سرمربی تیم نوجوانان (توکلی) نگفتیم در حالیکه او بارها و بارها شاید 25 تا 30 بار از ما پرسید که دارو مصرف کرده‌اید یا نه؟ اما ما به اعتمادی که به آن مربی شهرستانی داشتیم، به سرمربی نوجوانان دروغ گفتیم. اما حالا می‌فهیم مربی که پنج سال بالای سر ما بود خواهان پیشرفت ما نبود اما آقای توکلی که سه ماه بیشتر مربی ما نشده بود بیشتر از هر چیز پیشرفت درست‌مان را خواستار بود.

این وزنه بردار نوجوان با بیان اینکه از سن 13 سالگی با تصمیم و برنامه مربی‌اش در شهرستان دارو مصرف می‌کرد، ادامه داد: تقریبا هر دو یا نهایتا سه ماه یک بار این مربی ما را وادار به استفاده از دارویی پیشنهادی خودش می‌داد و اگر این کار را نمی‌کردیم اصلا در تمرینات نگاه‌مان هم نمی‌کرد. او برای هر دوره مبلغی زیادی حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان یعنی سه برابر قیمت هر دارو هم از ما می‌گرفت تا آن داروها را تهیه کند.

محمودی با اشاره به اینکه چهار سال برای استفاده از داروهایی که مربی‌اش توصیه می‌کرده، هزینه میلیاردی کرده است، خاطرنشان کرد: او می‌گفت با استفاده از این داروها افزایش رکورد خواهید داشت که البته اینگونه هم می‌شد اما نمی‌دانستیم در نهایت دوپینگی خواهیم شد.

وزنه بردار نوجوانی که محکوم به دوپینگ شده در ادامه یادآور شد: آخرین دارویی که بنا به توصیه مربی شهرستانی‌ام از آن استفاده کردم، استرانازول بود. این این دارو را تقریبا شهریور یا مهرماه سال گذشته به ما داد اما اطمینان خاطر داد که ضرری ندارد. برج هشتم که به اردو دعوت شدیم و اسفندماه که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم. اما همان دارویی که مصرف کردیم باعث مثبت شدن تست دوپینگ‌مان در تایلند شد.

محمودی با بیان اینکه از وقتی خبر مثبت شدن تست دوپینگم منتشر شده نتوانستم از خانه بیرون بیایم چون انگشت نمای همه شده‌ام، به یک موضوع جالب دیگر هم اشاره کرد.

وی گفت: همان مربی مازندرانی که به ما دارو می‌داد یعنی غزالیان مدتی بعد از اینکه آخرین داروی پیشنهادی خود را به خوردمان داد، نمونه گیری‌های ما را به آزمایشگاهی برد و مدتی بعد هم گفت نتیجه آزمایش‌های‌تان منفی بوده، پس خیالتان راحت باشد. این آزمایشگاه به نام سعید در منطقه پاسداران تهران قرار داشت. او برای انجام این کار نفری 250 هزار تومان از ما یعنی من، باقری، فروتن، خلیلی و برادرزاده‌اش گرفت. برادرزاده این مربی یعنی حسین غزالیان مانند ما مدام در حال مصرف دارو بود اما نمی‌دانیم چرا او دوپینگی نشده؟

مهرشاد محمودی در پایان از مدیریت فدراسیون وزنه برداری و دیگر مسئولان مربوطه درخواست کرد تا موضوع را پیگیری کرده و با مسببان آن برخورد کنند. وی همچنین از اینکه به حسین توکلی را به عنوان پدر خود نپذیرفته و همین مسئله باعث آبروریزی‌اش شده، اظهار پشیمانی کرد.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...