نسخه چاپی

پخش 4 انیمیشن با محوریت امام (ره)

شبكه پویا در ایام رحلت امام خمینی (ره) 4 انیمیشن را با محوریت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روی آنتن می‌فرستد.

شبکه پویا قصد دارد با به تصویر کشیدن گوشه‌های مختلف زندگی این مرد بزرگ، کودکان را با امام خمینی (ره) آشنا کند. «امام و کودک»، «نامه به آفتاب»، «ایران ما» و «پا به پای آفتاب» انیمیشن‌های مدنظر هستند.

به گزارش مهر، «امام و کودک» در 4 قسمت 15 دقیقه‌ای به کارگردانی ابراهیم گرجی و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا و هنرمندی بهمن عبدی بر روی بوم نقاشی تولید شده است، به خاطرات کودکان از امام خمینی می‌پردازد و قرار است 2 قسمت از آن در روز چهار شنبه 14 خردادماه ساعت 12:28 و 20 از شبکه پویا پخش شود.

«نامه‌ای به آفتاب» نیز انیمیشن 12 دقیقه‌ای است که به کارگردانی فرحناز باقر و تهیه کنندگی مرکز صبا با تکنیک دوبعدی و با روش کاملاً سنتی بر اساس داستانی واقعی از خاطره یک کودک روستایی شکل گرفته است.

کارگردان کار که خود فیلمنامه این انیمیشن را به رشته تحریر درآورده، در اولین تجربه کارگردانی خود این فیلم کوتاه را برای نوجوانان ساخته است.

به گفته فرحناز باقر این برنامه در یک فضای کلاسیک کار شده و مجید شخصیت اصلی داستان که در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کند، آرزو دارد برای حضرت امام خمینی (ره) نامه‌ای بنویسد. اما به دلیل اینکه در روستای آنها امکانات پستی وجود ندارد با کمک فکر خویش تصمیمی جالب برای ارسال نامه می‌گیرد و ...

از ویژگی‌های این فیلم نوع گرافیک آن است که سعی شده فضاهای روستایی طراحی شده در آن کاملا حس و حال یک روستای بکر را به بیننده القا کند. به همین دلیل برای طراحی فضاها از 2 تکنیک دستی و کامپیوتری همزمان به صورت تلفیقی استفاده شده است.

«نامه‌ای به آفتاب» سه شنبه 13 خردادماه ساعت 20:45 دقیقه از شبکه پویا پخش می‌شود.

«پا به پای آفتاب» انیمیشنی است درباره دوران جوانی و نوجوانی حضرت امام خمینی (ره) که توسط رسول بابارضا کارگردانی و به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده: قشون دولتی که برای سرکوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین می‌گذرند، دچار مشکل در تهیه آذوقه می‌شوند. با تبانی راهزنان منطقه آنها کاروان زیارتی خمین را در مقابل باج و خراج گروگان می‌گیرند. در این میان روح‌الله از جوانان شهر به همراه دیگر دوستان خود دسیسه راهزنان را ناکام می‌گذارند.

این انیمیشن سینمایی در روز سه شنبه 13 خردادماه ساعت 21 از شبکه پویا پخش می‌شود.

مجموعه 109 قسمتی «ایران ما» به صورت موشن گرافیک شیوه استاپ موشن توسط علی مریخی کارگردانی و در مرکز مرکز پویانمایی صبا تولید و در مناسبت‌های مختلف از شبکه‌های متعدد پخش خواهد شد.

این کار جهت معرفی شخصیت‌های فرهنگی و هنری و اماکن مذهبی و دیدنی این کشور در قالب موشن گرافیک در 109 قسمت ساخته شده است. این مجموعه در نظر دارد برای کودکان و نوجوانان با زبان ساده و شیوه‌ای نو مفاخر و اماکن معروف کشور را در قالب آیتم‌های دو دقیقه‌ای که به صورت چسیتان تصویری طرح موضوع کند، همچنین این گروه سنی با فرآیند تکوین طرح و نقاشی، آموزش نقاشی را یاد خواهد گرفت.

2 قسمت از این مجموعه در روز چهارشنبه 14 خردادماه ساعت 9:55 و 17:25 از شبکه پویا پخش می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...