نسخه چاپی

كمترین انتظار امام خمینی از ما

«كمترین انتظار امام خمینی از ما»عنوانی است كه روزنامه جمهوری اسلامی در ستون سرمقاله خود به چاپ رساند.

«کمترین انتظار امام خمینی از ما»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که در آن می خوانید؛ بررسی دقیق آثار کلامی و پیامی بر جای مانده از امام خمینی نشان می دهد ایشان در 10 سال دوران رهبری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، درباره وحدت کلمه و اتحاد و انسجام میان مردم و مسئولین، خود مسئولین با یکدیگر و آحاد مردم با همدیگر، بیش از هر چیز تأکید کرده اند. در بخش سیاست خارجی نیز به ملت های مسلمان و سران کشورهای اسلامی توصیه های فراوانی مبنی بر ضرورت وحدت امت اسلامی و همبستگی دولت های حاکم بر کشورهای مسلمان داشتند.
به گزارش جمهوری اسلامی، اکنون که 25 سال از رحلت بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی گذشته و علاقمندان ایشان در تکاپوی بیعت مجدد با آرمان های این رهبر بی نظیر هستند، با نگاهی به اوضاع و شرایط حاکم بر جامعه ایران و کشورهای مسلمان دیگر، به راحتی می توان علت آنهمه تأکید و توصیه امام خمینی بر وحدت کلمه را درک کرد. در داخل ایران، جناح های سیاسی بدون آنکه قواعد رقابت را رعایت کنند به جان همدیگر می افتند و مردم را دچار نگرانی و تشویش می کنند.

این درگیری ها به بدنه جامعه سرایت می کند و مقولات مختلف را در اذهان عموم با ابهاماتی همراه می نماید که نتیجه آن، بلاتکلیفی مردم و در نهایت اختلافات شدیدی است که آنها را به صف آرائی در مقابل همدیگر وادار می کند. این صف آرائی ها نه تنها سودی برای ملت و کشور ندارد، بلکه موجب اتلاف وقت، نیرو، امکانات و سرمایه های مادی و معنوی جامعه می شود و دشمن را برای مطامع بیشتر و بالا بردن مطالبات خود مصمم تر می کند.

در بخش خارجی، اختلافات میان دولت های حاکم بر کشورهای اسلامی از یکطرف، منازعات خونین میان ملت ها و دولت ها از طرف دیگر و پیدایش گروه های تروریستی نوظهور از قبیل تکفیری ها از جانب سوم، مشکلات زیادی را برای امت اسلامی پدید آورده است. اینکه عده ای به نام اسلام حتی به مساجد و اماکن مقدس مسلمین حمله می کنند، خانه ها را ویران می نمایند، اماکن عمومی را به آتش می کشند، مردم را دسته جمعی می کشند و به هیچکس و هیچ چیز رحم نمی کنند و به هنگام این جنایات حتی الله اکبر هم می گویند، این یعنی اوج درگیری و اختلاف و برادرکشی میان امت اسلامی و تضعیف جبهه مسلمانان در برابر دشمنان خارجی.

از درگیری داخل ایران، که پایگاه نهضت جهانی اسلام است، مخالفان و معاندان داخلی سود می برند و هر روز نسبت به نظام اسلامی و اصل اسلام گستاخ تر می شوند کما اینکه دشمنان خارجی نیز بر مطالبات خود می افزایند و هر روز بهانه ای جدید می تراشند تا به اهداف استعماری و استثماری خود دست یابند. از درگیری های جاری در کشورهای اسلامی نیز دشمنان مشترک مسلمانان و ایادی داخلی آنها در کشورهای مسلمان بهره مند می شوند و علاوه بر فروش سلاح ها و پر کردن جیب های گشاد خود، هر روز شاهد ضعف بیشتر مسلمانان هستند و برنامه های خائنانه و توطئه های رنگارنگ خود را بیش از پیش توسعه می دهند و تقویت می کنند و به راحتی به اجرا در می آورند. آنچه امروز در سوریه می گذرد، توطئه حساب شده قدرت های غربی است که از یکطرف مسلمانان را به جان همدیگر انداخته اند و خود به تماشای برادرکشی پیروان اسلام نشسته اند و از طرف دیگر با استفاده از امکانات رسانه ای خود، اسلام را دین خشونت و ترور معرفی می کنند. در این میان، رژیم های ارتجاعی و استبدادی که سران آنها مهره های قدرت های غربی هستند نیز فرصتی برای تجدید قوا و ادامه حیات پیدا می کنند و مهمتر اینکه رژیم صهیونیستی نفس راحتی می کشد و برای افزودن بر نفوذ خود در کشورهای عربی و اسلامی برنامه ریزی می کند. حامیان این رژیم نیز بدین ترتیب به یکی از مهم ترین اهداف منطقه ای خود که حفاظت از موجودیت غاصب صهیونیست هاست دست می یابند بدون آنکه متحمل هزینه ای شوند.

سوگمندانه باید اعتراف کنیم که مسلمانان با صرف هزینه های هنگفت از بیت المال مسلمین، همدیگر را می کشند، حرث و نسل خود را به نابودی می کشانند، بی فرهنگی و بداخلاقی را رواج می دهند، دین خدا را بدنام می کنند، کشورهای خود را به ویرانه تبدیل می نمایند، نسل های جدید را نسبت به اصل دین دچار تردید می کنند و در این میان دشمنان خود را نیز دلشاد و جری تر می سازند. قطعاً قلب پیامبر اسلام از اینهمه اختلاف و منازعه و بداخلاقی و خون ریزی مسلمانان، پر خون است و قرآن کریم نیز به خدا شکایت می برد که مسلمانان به "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا" عمل نمی کنند و از شیطان پیروی می کنند که "انما یرید الشیطان ان یوقع بینکم العداوة والبغضاء".

اگر برای ما ایرانی ها میسر نیست اختلافات جهان اسلام را حل کنیم و ملت های مسلمان را به وحدت برسانیم، لااقل در داخل کشور خودمان با عمل کردن به توصیه های امام خمینی، که ما را از یوغ استبداد داخلی و استعمار خارجی نجات داد و نظام مستقل و مردمی جمهوری اسلامی را برایمان به ارمغان آورد، وحدت و برادری و انسجام را جایگزین دعواها و اختلافات و بداخلاقی های سیاسی نمائیم. امروز قطعاً کمترین انتظار امام خمینی از ما، که مدعی پیروی از آن پیشوای بزرگ هستیم، اینست که بداخلاقی ها و اختلافات و منازعات را کنار بگذاریم و با وحدت و انسجام به تقویت پایگاه نهضت جهانی اسلام همت گماریم و از این طریق راه را برای به وحدت رساندن امت اسلامی هموار نمائیم. در بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی، محور تجدید بیعت ها با بنیانگذار جمهوری اسلامی باید کنار گذاشتن اختلافات و تلاش برای برقراری اتحاد باشد.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...