نسخه چاپی

نظرحزب‌الله درباره انتخاب رئیس جمهورلبنان

معاون دبیر كل حزب الله لبنان خواستار انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس جمهور در چهارچوب قانون اساسی شد و تاكید كرد: توازن قدرت در لبنان، اجازه انتخاب رئیس جمهور غیر توافقی را نمی‌دهد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری «المنار» نوشت، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی در مراسم جشنی که در مجتمع فرهنگی «المجتبی» (ع) برگزار شد، گفت: مقاومت رفتاری شرافتمندانه در همه ایستگاه‌ها داشته است...این حق ماست که بگوییم که «اگر مقاومت نبود، سازندگی هم در کشور وجود نمی‌داشت و اگر دفاع مقدس نمی‌بود، نمی‌توانستیم خطرها را دفع کنیم. خطرهایی که از هر سمت و سو می‌آمد تا دستاوردهایی که در لبنان تحقق یافته را نابود کنند.

وی انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس جمهور آینده کشورش بر اساس چهارچوب‌های قانونی را خواستار شد و تاکید کرد که همه می‌دانند که توازن قدرت در لبنان اجازه نمی‌دهد که بدون توافق (جریان‌های سیاسی بر نامزدی)، رئیس جمهور انتخاب شود.

شیخ قاسم خواستار دوری گزیدن از بحث و جدل بر سر تصویب قانون سلسله حقوق و دستمزدها شد و بر لزوم تدوین قانونی عادلانه به منظور برگزاری انتخابات (پارلمانی) بر اساس اصل نسبیت تاکید کرد.

وی در پایان انتخابات را تنها راه بازسازی قدرت در کشورش خواند.

لبنان از یک هفته گذشته به علت ناکامی پارلمان در انتخاب سکاندار جدید کاخ بعبدا وارد خلأ سیاسی شده و نحوه فعالیت دولت در سابه نبود رئیس جمهور با چالش‌های گوناگونی روبرو شده است. ناظران سیاسی اصرار جریان ۱۴ مارس بر کاندیداتوری «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» در جلسات انتخاب رئیس جمهور لبنان را عامل اصلی ورود کشور به خلأ‌ سیاسی قلمداد کردند.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...