نسخه چاپی

پخش فیلمی اسرائیلی در دانشگاه مفید قم+بیانیه دانشجویان

چگونه است كه دانشگاهی در كشور خودمان و آن هم در شهر مقدس قم شهر مرجعیت شیعه در اقدامی خفت بار و به یك بهانه غیر قابل قبول این فیلم موهن سراسر سیاه نمایی كشورمان را برای دانشجوهای خود اكرانی می نماید؟

در حالی که این روزها غرب همه تلاش خود را می کند که با ساخت و پخش آثار هنری از قبیل قیلم و عکس و موسیقی سناریوی ایران هراسی و اسلام ستیزی را وارد مرحله تازه ای از جنگ فرهنگی کند اقدام یکی از دانشگاه های شهر مقدس قم در خصوص پخش فیلم موهن بدون دخترم هرگز در یکی از کلاس های این دانشگاه انتقاد بسیاری از مردم و دلسوزان انقلاب را برانگیخته است .
به گزارش خبرنگار سیاسی صراط، و به اذعان سایت مربوط به دانشجویان این دانشگاه ، دانشگاه مفید قم که از جمله دانشگاه های غیر دولتی زیر مجموعه وزارت علوم محسوب می شود در حالی که در یکی دو سال گذشته با اتخاذ عملکرد نامناسب در موضوع فتنه و حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری عملا به پایگاه مطمئن اصلاح طلبان برای اجرای دستور العمل ها و برنامه های خود تبدیل شده است اخیراٌ به بهانه آموزش زبان انگلیسی فیلم موهن بدون دخترم هرگز را در یکی از کلاس های خود به نمایش گذاشته است .
بنا بر این گزارش فیلم موهن بدون دخترم هرگز در سال 1370 توسط بریان گیلبرت کارگردان بدنام آمریکایی در شهر حیفا در مناطق رژیم صهیونیستی فیلم برداری و ساخته شد . این فیلم که سرتاسر آن توهین های بی شرمانه به مردم ایران نسبت داده شده است بر اساس رمانی از بتی محمودی همسر دکتر بزرگ علوی یکی از متخصصان بیهوشی در ایران ساخته شده است . در این فیلم ایران به عنوان کشوری نا امن، عقب مانده، دارای مردمی وحشی و فرهنگ غار نشینی معرفی می شود . در سکانس های مختلف این فیلم توهین و بی حرمتی به فرهنگ حجاب موجود در کشورمان، اهانت به زنان جامعه ایرانی و نشان دادن آنان به مثابه موجوداتی وحشی، زیر سؤال بردن حجاب برتر یعنی همان چادر و به تصویر کشیدن زن ایرانی به عنوان کنیزی در خدمت مرد در راستای توطئه غرب برای اسلام ستیزی به مخاطب نشان داده می شود .
از طرف دیگر اعلام دین اسلام به عنوان دینی خشن، به سخره گرفتن نماز جمعه و نماز جماعت و قشر مذهبی، نشان دادن روحانیت به عنوان افرادی فرصت طلب و شکم پرست ، تمسخر ارزش های شهدا، امام، و حکومت اسلامی و بیان شستشوی مغزی توسط حکومت از جمله بخش هایی است که در طول این فیلم روایت می شود . در حقیقت اساس ساخت این فیلم نیز همچون انیمشن های موهن 300 و یا پرسپولیس در راستای وارونه نشان دادن حقایق درون کشورمان و زیر سوال بردن فرهنگ و ارزش های جمهوری اسلامی بوده است .
حال چگونه است که دانشگاهی در کشور خودمان و آن هم در شهر مقدس قم شهر مرجعیت شیعه در اقدامی خفت بار و به یک بهانه غیر قابل قبول این فیلم موهن سراسر سیاه نمایی کشورمان را برای دانشجوهای خود اکرانی می نماید و در مقابل هشدار های دانشجویان ارزشی دانشگاه تنها سکوت می کند؟ سوال اصلی اینجاست که فیلم دیگری برای آموزش زبان انگلیسی پیدا نمی شد و حتماً باید از فیلم های ضد نظام برای آموزش استفاده نمود ؟ آیا سکوت گوش خراش مسئولین دانشگاه مفید در قبال این قبیل بی حرمتی ها به نظام مقدس اسلامی در سر کلاس ها چیزی جز رضایت آنان را می رساند؟؟؟ آیا اهانت های چندین و چند باره استاد درس حقوق اساسی(م.گ) به رهبری نظام مقدس اسلامی به گوش مسئولین دانشگاه نرسیده است؟؟؟چرا جریان هایی مشکوک، علیه نظام مقدس ایران اسلامی و اصل ولایت فقیه، امروز در دانشگاه شیخ مفید قم این شهر مقدس و این مرکز جهان تشیع مشاهده می شود؟؟؟
بهتر است مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز سکوت سنگین خود را در قبال اقدامات هتاکانه مسئولان این دانشگاه بشکنند و هر چه زودتر فکری به حال اینگونه اقدامات بکنند چرا که ظاهراٌ این دانشگاه قصد ندارد از اقدامات ساختار شکنانه خود دست بردارد .



بیانیه دانشجویان در محکومیت اقدام جدید دانشگاه مفید

در پی پخش فیلم ضد انقلابی بدون دخترم هرگز در دانشگاهی در شهرستان قم دانشجویان ارزشی این دانشگاه با صدور بیانیه ای نسبت به پخش این فیلم واکنش نشان دادند . متن کامل این بیانیه که در اختیار صراط قرار گرفته است به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

«فیلم ضد ایرانی، ضد انقلابی و ضد اسلامی، ساخته شده توسط دشمنان تابلودار اسلام و ایران، در یکی از کلاس‌های زبان دانشگاه مفید، برای دانشجویان پخش شد.» شنیدن این خبر، دلسوزان انقلاب و ایران را شوکه کرد. فیلمی که با دروغ‌پردازی‌های سخیف و تحریف‌های غیرمنصفانه، ایران را در عصر حجر و کشوری عقب‌مانده و ایرانی را وحشی، خشونت‌طلب و تحمیق‌شده، اسلام را دیني غیرانسانی و نفرت‌آور و انقلاب را به بردگی‌درآورنده ایرانی‌های کم‌عقل و منجمد، امام را عامل اصلی بدبختی‌ها و سیه‌روزی‌های ملت ایران و شهداء را فریب‌خورده، شهادت را حماقت وروحانیت را افرادی شکم‌پرست و فرصت‌طلب، حجاب را منفور و زشت و لگدمال کننده حقوق زنان و ...، معرفی می‌کند.

واعجبا!!!! این در حالی‌ است که ایران، مهد تمدن بشریت؛ ایرانی، هوشمند و آزاده؛ اسلام، یگانه برنامه جامع و برتر نجات انسان در دنیا و آخرت؛ انقلاب، نقطه عطف تاریخ بشریت و مبدا سعادت ابناء بشر؛ امام، نجات‌دهنده ایرانیان و عزت‌بخش به آنان؛ شهداء، پیروزمندان حقیقی، شهادت هنر مردان خدا؛ روحانیت، در عین زهد و تقوا، حافظ اسلام و حامی صادق توده‌های مردم در مقابل ستم‌پیشگان؛ حجاب، حافظ کرامت زن، در خدمت تکامل او و ناجی او از چنگال هوس‌رانان عالم؛ و ... می‌باشد. چقدر پستی و ناجوانمردی است، لجن‌مال کردن درّها و مرواریدها.

و اینک مفید را چه می‌شود؟؟!!!
دانشگاهی با هدف اسلامی‌سازی دانشگاه.
دانشگاهی زیر نظر مرجعیت شیعه، وصل به وجوهات شرعی و متصل به بیت‌المال.
دانشگاهی در مرکز قیام و جهاد و در شهر ولایت و بصیرت.
دانشگاهی بنا شده بر روی خون پاک صدها هزار شهید به خدا پیوسته.
در این دانشگاه، نه تنها با فرد خاطی برخورد نمی‌شود، بلکه به اعتراض‌ها و پی‌گیری‌های دانشجویان ارزشی، بی‌توجهی می‌گردد. در این دانشگاه نه تنها این اقدام ضدارزشی محکوم نمی‌شود،‌ بلکه سکوتی هم‌وزن حمایت نثار آن می‌گردد.
در این دانشگاه نه تنها اقدامات علیه اسلام و انقلاب و نظام، با موضع مناسب مسئولان دانشگاه مواجه نمی‌گردد، بلکه در راستای اقدامات ارزشی دانشجویان متکی به خدا، مانع‌تراشی شده، و از جمله از پخش فیلم‌های حامی انقلاب و ایران اسلامی جلوگیری به عمل آمده و این دانشجویان زیر سایه تهدیدها،‌ محدودیت‌ها،‌ برچسب‌ها و تهمت‌های مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان، به کمیته‌ انضباطی فرا خوانده می‌شوند.

اینک از دانشگاه می‌خواهیم به حکم هویت خود و به حکم خون پاک و به ناحق ریخته شهدای عزیز انقلاب، به مسئولیت خود در برخورد متناسب با فرد خاطی عمل نماید. والا باید منتظر اقدامات قاطعانه و صد البته قانونی و حکیمانه دانشجویان عاشق شهداء، باشند. کما اینکه اگر برخورد مناسب با فرد مزبور صورت می‌پذیرفت، کار بدین جا نمی‌رسید.

در پایان تذکر این نکته ضروری است که بهانه‌ آموزش زبان به وسلیه پخش این فیلم، با کثرت بی‌شمار فیلم‌های آموزشی زبان، رنگ می‌بازد و توجیه مسخره، نقد فیلم‌‌ در کلاس آموزش زبان، نشانه‌ای است از غرض و انفعال فرد خاطی.

دانشجویان ارزشی دانشگاه مفید

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...