نسخه چاپی

محرومیت وكیل ایرانی در آمریكا

بر اساس اعلام كانون وكلای تگزاس، یكی از وكلای منطقه مك آلن این ایالت كه در حال گذراندن دوران محكومیت خود در زندان فدرال به اتهام پول شویی است، از حق انجام شغل وكالت محروم شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام کانون وکلای تگزاس، یکی از وکلای منطقه مک آلن این ایالت که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان فدرال به اتهام پول شویی است، از حق انجام شغل وکالت محروم شده است.

محرومیت نجمه وحید دستجردی، 38 ساله، پس از ان اتفاق می افتد که وی در ماه ژانویه در مورد اتهام تبانی برای ارتکاب کلاه برداری در زمینه بهداشت و درمان و تبانی برای نقض یک تحریم تجاری علیه ایران مقصر شناخته شد. وی به یک سال زندان محکوم شد.

حسین لاهیجی، همسر خانم دستجردی که متخصص قلب است نیز در خصوص همان اتهامات مقصر شناخته شد و به گذراندن مجازات مشابهی محکوم گردید.

مقامات قضایی سال گذشته گفتند، خانم و آقای لاهیجی ادعاهای اشتباهی را در مورد خدماتی که در حقیقت ارائه نشده بود، به برنامه های بهداشتی و درمانی تحت حمایت مالی دولت آمریکا ارائه کرده و سپس پول دریافتی از این طریق را به ایران انتقال داده بودند.

کانون وکلای تگزاس اعلام کرد، هیئت استیناف انضباطی در ماه می و پس از بررسی پرونده نجمه لاهیجی که مرتکب یک عمل مجرمانه بین المللی شده بود، رای به محرومیت دائمی وی از شغل وکالت داده است.
این زوج ایرانی الاصل، علاوه بر اتهامات مطرح شده علیه شان در تگزاس، تابستان سال گذشته در اورگان، در مورد اتهامات کلاه برداری و پول شویی نیز مقصر شناخته شدند. آنها در ماه نوامبر از سوی یک قاضی فدرال به 12 ماه زندان محکوم شدند.
در این پرونده، خانم و آقای لاهیجی در مورد گرفتن اعتبارات مالیاتی بابت کمک های انجام شده به یک بنیاد کودک در اورگان و ارسال آنها به ایران مقصر شناخته شد.
بر اساس مستندات دادگاه، پول انتقال داده شده، برای خرید ساختمانی در تهران برای خواهر حسین لاهیجی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین بخشی از این پول در یک حساب بانکی در ایران سپرده گذاری شده است تا به صلاحدید یک آیت الله ایرانی هزینه گردد.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...