نسخه چاپی

تحلیل رییس بانك مركزی از بازار سكه

رییس بانك مركزی در مورد نوسانات قیمت سكه گفت: بسیاری در بازار سكه سرمایه گذاری كرده اند و دوست ندارند كه قیمت سكه كاهش یابد.

'محمود بهمنی' در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: این افراد ممكن است معادل سودشان به پای ضرر نیز بنشینند و با خود بگویند كه 10 تا 50 میلیارد تومان برای سكه سرمایه گذاری كردم و حاضر نیستم سهمم به نصف تقلیل یابد.

وی اظهار داشت: سكه ای را كه 630 هزار تومان فروخته ایم امروز 590،620 یا 630 هزار تومان است و مردمی كه می خواهند سكه هایشان را تحویل بگیرند باید 25 یا 30 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت كنند كه در نهایت 670 هزار تومان می شود.

بهمنی ادامه داد: ما گفته ایم كسانی كه ضرر می كنند، مراجعه كنند و پولشان را تحویل بگیرند یا اوراق مشاركت 24 درصد دریافت كنند تا چندان ضرری متوجه شان نشود.

رییس بانك مركزی با بیان این كه عده ای در برابر كاهش قیمت سكه مقاومت می كنند، اضافه كرد: این افراد در بازار موثر هستند و تعدادشان نیز زیاد است، لذا هیچ دلیلی وجود ندارد زمانی كه روند قیمت جهانی طلا رو به كاهش است، ما قیمت را افزایش دهیم.

وی درخصوص بررسی های چند روز گذشته اش درباره وضعیت بازار سكه گفت: 80 درصد كسانی كه متقاضی سكه از بانك ها بودند، به جای سكه، اوراق و برخی نیز وجه نقد دریافت كردند، چرا كه در محاسباتشان به این نتیجه رسیده اند كه این اقدام بهتر است.

بهمنی درباره برخی ادعاها مبنی بر وجود ارتباط میان قیمت سكه و ارز در بازار و مذاكرات ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: آنچه به قیمت جهانی وصل است ، به مذاكرات چه ارتباطی دارد؟

رییس كل بانك مركزی اضافه كرد: هر كس می تواند هر ادعایی داشته باشد چرا كه اختیار دارد و آزادی فكر نیز همین است.

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...