نسخه چاپی

CNN: اسد برنده انتخابات است

رسانه های خارجی با اشاره به شانس بالای بشار اسد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این انتخابات را انتخاباتی دشوار برای مردم سوریه خواندند.

به گزارش نما، شبکه خبری سی ان ان با اشاره به آغاز انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با هدف پایان دادن به خونریزی و جنگ داخلی در این کشور گزارش داد که احتمالا بشار اسد پیروز انتخابات است.

این رسانه غربی در ادامه می نویسد هدف از برگزاری این انتخابات ارسال پیامی از سوی دولت سوریه به مخالفان بشار اسد هم در داخل و هم در خارج از این کشور است.

به نوشته سی ان ان، این انتخابات همزمان با سه سال درگیری و کشته شدن 150 هزار نفر و آواره شدن 6.5 میلیون نفر در داخل سوریه رخ می دهد. از سوی دیگر بیش از سه میلیون نفر از سوری ها به مرزهای این کشور فرار کرده اند.

این رسانه آمریکایی در ادامه از برگزاری انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی خبر داده و می نویسد این انتخابات درحالی برگزار می شود که نگرانی های بسیاری درباره اختلال در روند برگزاری انتخابات، تهدید بمب گذاری و تیراندازی در مراکز رای گیری از سوی مخالفان وجود دارد.

آسوشیتد پرس نیز با اشاره به آغاز انتخابات ریاست جمهوری سوریه در امروز سه شنبه نوشت که این انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و احتمالا بشار اسد پیروز انتخابات است.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت این نخستین انتخابات در سوریه در بیش از 40 سال گذشته است که در آن چندین نامزد شرکت کردند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه درحالیست که مخالفان و منتقدان دولت از آن به عنوان انتخابات نمایشی یاد می کنند. در همین حال دو گروه مخالفان داخلی انتخابات را تحریم کرده و شماری از این انتخابات به عنوان "انتخابات خونین" یاد می کنند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز با اشاره به حمایت مردم سوریه از اسد انتخابات سوریه را پاسخ منفی به مخالفان اسد و حامیان خارجی آنها معرفی کرد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز با اشاره به پیامد جنگ داخلی بر نتیجه انتخابات و حمایت بالای مردم این کشور از بشار اسد رئیس جمهور کنونی گزارش داد که سوری ها در انتخاباتی دشوار شرکت می کنند

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...