نسخه چاپی

نظر وزیر دادگستری درباره «شیار 143»

عوامل فیلم سینمایی «شیار 143» به نویسندگی و كارگردانی نرگس آبیار عصر روز گذشته دوشنبه 12 خرداد مصادف با روز جانباز از سوی مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری تقدیر شدند.

عصر روز گذشته دوشنبه 12 خرداد ماه، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری طی مراسمی از عوامل فیلم سینمایی «شیار 143» از جمله ابوذر پورمحمدی، محمد حسین قاسمی، گلاره عباسی، مهران احمدی و سامان صفاری تقدیر کرد.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز جانباز گفت: امروزه ایران در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی بسیاری است. اساسا تاریخ را همین دشمنی ها و دوستی ها رقم زده و می زند. در غیر این صورت تاریخ اهمیت و معنای خود را از دست می دهد. آنچه در تاریخ باقی مانده و می ماند ملتی است که با حفظ ارزش های والای خود، تعقل، تفکر و اراده محکم بر اصول صحیح خود پای فشرده و تاریخ را به نفع خود رقم بزند.

وی همچنین فرازهایی از دعای شعبانیه را همراه با تفسیر معنای آن قرائت کرده و درباره فیلم «شیار 143» بیان کرد: «شیار 143» فیلم گذشت و پایداری است. من چند باری می خواستم این فیلم را ببینم اما متاسفانه فرصت نشد. این بار دوستان زحمت کشیدند و زمان اکران آن در این مراسم را با وقت من تنظیم کردند. اما باز هم توفیق تماشای آن را ندارم. چرا که باید در نشستی درباره مبارزه با مفاسد شرکت کنم.

وزیر دادگستری ادامه داد: این اثر سینمایی عوامل تولید و نقش آفرینان موفقی دارد. در جشنواره فجر اخیر مورد استقبال مردم قرار گرفت و جوایز متعددی را هم از آن خود کرد. گذشته از آن به شهر ما یعنی رفسنجان هم برمی گردد و اتفاقا تصویربرداری آن هم در روستایی است که بستگانمان در آن زندگی می کنند و یکی از عوامل تولید آن هم رابطه خویشاوندی با ما دارد. بنابراین این فیلم از جهات بسیاری به من مربوط می شود.

پورمحمدی در پایان این مراسم، از 4 تن از جانبازان همکار در وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی که از اعضای خانواده های شهدا هم بودند و همچنین بازیگران و عوامل فیلم سینمایی «شیار 143» تقدیر کرد.

بخش بعدی مراسم نیز به اکران این اثر برگزیده از نگاه مردمی در دوره اخیر جشنواره فیلم فجر اختصاص یافت.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...