نسخه چاپی

هجمه بی‌بی‌سی به حجاب زنان ایرانی

در حالی كه مسلمانان مقیم كشورهای غربی در سال‌های اخیر با محدودیت‌هایی از جمله محدودیت در پوشش اسلامی مواجه شده‌اند؛ اما رسانه‌های غربی بدون توجه به دغدغه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایرانی و به بهانه‌های مختلف، از آن‌ها می‌خواهند حجاب از سر بردارند.


در حالی که مسلمانان مقیم کشورهای غربی در سال‌های اخیر با محدودیت‌هایی از جمله محدودیت در پوشش اسلامی مواجه شده‌اند؛ اما رسانه‌های غربی بدون توجه به دغدغه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایرانی و به بهانه‌های مختلف، از آن‌ها می‌خواهند حجاب از سر بردارند. جالب اینجاست که آن‌ها آرزوی خود را به‌عنوان مطالبه زنان ایرانی مطرح می‌کنند! و طی هفته‌های اخیر، اجرای این مأموریت بر عهده یک خبرنگار بدسابقه گذاشته شد. این مستخدم رسانه‌های بیگانه، با ایجاد صفحه‌ای در فیس‌بوک، مدعی است تعداد زیادی از زنان ایرانی عکس‌های بدون حجاب خود را برای او فرستاده‌اند. در حالی که در صفحه یادشده، تنها تعداد معدودی عکس یافت می‌شود!
اما در این بین، تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی وارد این عرصه شده و رسانه‌ ملکه انگلیس با تعریف و تمجید از بی‌حجابی و در برنامه‌ای ویژه، وانمود کرد که زنان ایرانی عاشق بی‌حجابی هسنند! اما در این میان یکی از کارشناسانش (منصوره شجاعی/ فعال حقوق زنان) که خود از طرفداران بی‌حجابی است، با ناراحتی اذعان کرد: «در اردیبهشت 83 یادم نمی‌رود که پس از زلزله بم، زنان در تهران «کیف زلزله» درست کرده بودند؛ چراغ قوه، خوراکی و... همه زنان بدون استثنا در آن کیف «روسری» گذاشته بودند. من آن موقع یک مقاله‌ای نوشتم که مواظب باشید؛ حجاب نهادینه شده است، یعنی یک زن بدون آنکه کسی بگوید اولین چیزی که در ساکش می‌گذارد، روسری‌اش است.»!
یکی دیگر از کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی هم ضمن اذعان به پایبندی بدنه مردم به دین و مذهب، بحث حریم خصوصی را پیش کشید و با انتقاد از جامعه ایرانی گفت: «کاری که این خانم(لیلا حاتمی) کرد، شکل رقیق شده و عرفی‌تری است از کاری که گلشیفته فراهانی کرد؛ اما دیدیم که هجمه اصلی و دخالت در موضوع خصوصی [درآوردن لباس] از طریق خود جامعه صورت گرفت. جامعه‌ای می‌تواند از این فضا رها شود که در این مواقع بگوید به من چه؟! یعنی تماماً آن را به حوزه خصوصی زن معطوف بداند.»[!]

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...