نسخه چاپی

رییس اسبق سیا:

ایران در مذاكرات آمریكا را مات می‌كند

ریس اسبق سازمان اطلاعات مركزی آمریكا با اشاره به اینكه این ایرانیها بودند كه شطرنج را ابداع كردند و آنها بسیار باهوش هستند، گفت كه آمریكا در مذاكرات هسته‌ای مات خواهد شد.

به‌گزارش نما، «جیمز وولسی» رییس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با رادیو «نیویورک ای‌ام 970» به شدت از مواضع رییس جمهور آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وولسی در این گفت‌وگو اقدامات اخیر اوباما در زمینه توافق هسته‌ای با ایران را با قرارداد «چمبرلن»، نخست وزیر اسبق انگلیس و امضا پیمان مونیخ با «هیتلر» قیاس کرد.

وی در گفت‌وگوی خود تاکید کرد که بعید است محدودیت‌های اعمال شده خللی بر ایران وارد کند.

وولسی مدعی شد:«ایرانی‌ها درحال بازی خطرناکی هستند و به افزایش توان هسته‌ای خود ادامه می‌دهند.»

وی در ادامه مواضع دولت اوباما را شبیه مواضع چمبرلن، نخست وزیر دهه 1930 انگلیس و امضا توافق‌نامه با هیتلر عنوان کرد.

وی درجایی دیگر افزود:«شاید کمی سرعت ایرانی‌ها کند شود اما قطعا این اهمیتی ندارد و آن‌ها فعالیت‌های هسته‌ای خود را کنار نخواهند گذاشت».

وولسی گفت: ایران درحال غنی سازی اورانیوم است و این ‌را ما در مذاکرات برای آن‌ها فراهم آورده‌ایم.

وولسی که بین سال‌های 1993 تا 1995 و در زمان ریاست جمهوری «بیل کلینتون»، رییس جمهور سابق آمریکا ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت در ادامه با قیاس مذاکرات هسته‌ای با شطرنج گفت:« ایرانی‌ها شطرنج را ابداع کردند. آن‌ها بسیار مهارت دارند و قادرند در یک سمت تخته (فضای مذاکرات) حرکتی را انجام دهند در حالی که حواسشان به مت دیگر نیز است. حرکات آن‌ها کشنده است. آن‌ها قادرند پیاده خود را به عرض هشتم حریف رسانده و از آن یک وزیر بسازند.»
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...