نسخه چاپی

آغاز تجمع شادی هواداران اسد

صدها نفر از مردم دمشق با تجمع مقابل چندین مركز اخذ رأی در دمشق با اعلام حمایت از رئیس جمهوری سوریه، جشن و شادی را از ساعات اولیه اخذ رأی آغاز كردند.

به گزارش نما، برخی از مراکز أخذ رأی در دمشق مانند مرکز اخذ رأی منطقه «ابو رمانی»، و مرکز مدرسه «جوده الهاشمی» در منطقه «تجهیز» و مرکز «دانشگاه دمشق» در منطقه «المزة» و منطقه «البرامکة» شاهد استقبال مردم از انتخابات است.

بنا بر این گزارش،‌ از دقایقی پس از آغاز روند اخذ رأی صدها نفر از مردم دمشق در مقابل مراکز اخذ رأی تجمع کرده‌اند و با سر دادن شعارهایی ملی حمایت خود را ازا نتخابات و بشار اسد رئیس جمهور این کشور اعلام کردند.

در مقابل مرکز اخذ رأی «ابو رمانی» در دمشق، ده‌ها نفر از سوری‌ها با شعار دادن سرود معروف «سوریّه هی بلادی» و برافراشته کردن پرچم سوریه و تصاویر بشار اسد، روز انتخابات را جشن گرفتند.

مردم تجمع کننده با سر دادن «ابو حافظ.. ابو حافظ» حمایت خود را از اسد اعلام کردند.

خانم «ریم» (42 ساله-دمشق) پس از انداختن رأی خود در صندوق به خبرنگار فارس گفت: همه امید ما این است که با این انتخابات ما به امنیت و آرامشی که قبل از این داشتیم بازگردیم. این مهمترین خواسته مردم است.

ریم همچنین به کشورهای غربی مخالف سوریه اشاره کرد و گفت: میخواهم اینجا به کشورهای غربی بگویم امروز مردم سوریه را ببینید که چگونه از حق خود استفاده می‌کنند و در انتخابات حضور می‌یابند و اعلام می‌کنند که خودشان برای کشورشان تصمیم می‌گیرند.

از طرف دیگر آقای «علاء» (30 ساله-دمشق) پس از شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود گفت: من رأی خود را به رئیس جمهوری بشار اسد دادم. ما مردم سوریه خودمان تصمیم می‌گیریم که آینده کشورمان چگونه باشد.

علاء با بیان اینکه از شب گذشته مشتاقانه منتظر آغاز رأی‌گیری بوده است و در ساعت نخست رأی‌گیری در انتخابات شرکت کرد گفت: حضور ما بهترین پاسخ به همه کسانی است که از گروههای مسلح در سوریه حمایت کردند. ما با شرکت در انتخابات نظرمان را اعلام می‌کنیم.



روند اخذ رأی در سوریه اگر تمدید نشود، ساعت 19 به وقت محلی پایان خواهد یافت اما با توجه به حضور پررنگ مردم بخصوص در شهر دمشق و لاذقیه و ادلب احتمال می‌رود این مدت تمدید شود.

مهلت اخذ رأی تا 5 ساعت قابل تمدید خواهد بود.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...