نسخه چاپی

كودكان فقیرترین قشر !

از سال 1964 تا كنون فقر در میان كودكان آمریكایی همچنان در سطح ۲۲ تا ۲۳ درصد باقی مانده است و دولت این كشور تقریبا هیچ پیشرفتی از زمان اعلام مبارزه با فقر در این كشور نداشته است.

به گزارش نما به نقل از چایلدترند، در سال 1964 مبارزه با فقر توسط کاخ سفید آغاز شده است. در آن زمان بالغ بر 23 درصد از کودکان این کشور در فقر و یا زیر خط فقر قرار داشتند و در سال 2012 که آخرین آمار فقر در آمریکا منتشر شده است میزان فقر بین کودکان آمریکایی همچنان در مرز 22 درصد قرار دارد.

همین امر نشان می دهد که پس از حدود 50 سال از زمان اعلام مبارزه با فقر توسط دولت ایالات متحده، کاخ سفید پیشرفت قابل توجهی در زمینه ریشه کن کردن فقر نداشته است و هم اکنون تعداد بالایی از کودکان در آمریکا در شرایط بسیار بد اقتصادی به سر می برند.

هم اکنون قشر کودکان در ایالات متحده فقیر ترین قشر از این جامعه محسوب می شوند. از هر 5 کودک آمریکایی بیش از یک کودک در شرایط فقر قرار دارد و همین آمار در مقایسه با 14 درصد فقیر افراد 18 تا 64 سال و همچنین 9 درصد افراد زیر خط فقر بالای 64 سال، نشان دهنده آمار بالای فقر در میان کودکان آمریکا ست.


از هر 10 کودک آمریکایی، یک نفر در فقر مطلق زندگی می کند. فقر مطلق به این معناست که خانواری که این کودک در آن زندگی می کند درآمدی کمتر از نصف در آمد خط فقر، 23550 دلار برای یک خانواده 4 نفره، دارد.

فقر در بین کوکان زیر 5 سال آمریکا به مراتب شدیدتر است به گونه ای که از هر 4 نوزاد و کودک زیر 5 سال در این کشور یک نفر زیر خط فقر زندگی می کنند.

بر اساس تحقیقات، زندگی در شرایط فقر در زمان کودکی و به مدت طولانی تأثیرات منفی شدیدی بر افراد دارد. به دلیل اینکه سریع ترین رشد مغزی در زمان کودکی در افراد رخ می دهد، زندگی در فقر می تواند باعث بروز برخی نارسایی ها در تکامل مغزی افراد شود.

افرادی که در زمان کودکی در فقر رشد کرده اند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری، اخراج از مدرسه، ابتلا به بیماری های مضمن در زمان بزرگسالی، و همچنین درآمد کمتر نسبت به دیگر افراد قرار دارند.

فقر در کودکی می تواند بازدهی اقتصادی را در زمان بزرگسالی کاهش داده و باعث افزایش جرم و جنایت در شهرها شود و هزینه های درمانی کشوری را نیز افزایش دهد

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...