نسخه چاپی

دیدار وزیر خارجه لوكزامبورگ با لاریجانی

آقای ژان اسلبورن معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه لوكزامبورگ صبح امروز (سه‌شنبه) با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در ابتدای این دیدار لاریجانی با اشاره به سابقه روابط دو کشور طی دوره‌های مختلف، گفت: روابط خوبی بین ایران و لوکزامبورگ در زمینه‌های مختلف در طی دوره‌های گوناگون برقرار بوده و این کشور نقش مثبتی در مجموعه اتحادیه اروپا ایفا کرده است.

وی در ادامه گفت: علاقمندیم اروپا با اتخاذ مشی مستقل و سازنده خود در رویدادهای مهم منطقه‌ای نقش‌آفرین‌تر ظاهر شود.

لاریجانی از مقابله با قاچاق موادمخدر و تروریزم به عنوان دغدغه‌های مشترک ایران و اتحادیه اروپا نام برد و اظهار کرد: ایران همانند گذشته آمادگی همکاری با کشورهای اروپایی در زمینه مقابله با موادمخدر در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورمان با 1+5، گفت: رویکرد عمومی در مجلس شورای اسلامی حمایت از این گفت‌وگوها بر یک مبنای منطقی و معطوف به کسب نتایج مثبت و سازنده و اجتناب از بهانه‌گیری‌ها است.

وی در ادامه افزود: پشتوانه واقعی مذاکرات هسته‌ای ایران وجود فتوای شرعی رهبری معظم انقلاب در تحریم همه سلاح‌های کشتار جمعی اعم از هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی است و این فتوا به عنوان یک دکترین مذهبی و اعتقادی فراتر از هر قانونی در کنار حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در کانون توجه مذاکره‌کنندگان ایرانی قرار دارد.

در ادامه این دیدار همچنین ژان اسلبورن معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه لوکزامبورگ از ایران به عنوان کشوری بزرگ، مهم و برخوردار از فرهنگ و تمدن غنی در منطقه و جهان یاد کرد و گفت: اتحادیه اروپا باید نهایت تلاش خود را برای گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف با ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار که فرصت‌های اقتصادی بزرگی دارد به کار گیرد.

وی در این راستا ابراز امیدواری کرد با حصول توافق نهایی هسته‌ای و لغو کامل تحریم‌های ایران، فرصت برای گشوده شدن افق‌های جدید در روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و اتحادیه اروپا فراهم گردد و راه جدید همکاری‌ها آغاز شود.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در ادامه یادآور شد: اتحادیه اروپا و آمریکا باید به این باور اجتناب‌ناپذیر برسند که ایران در چارچوب NPT حق غنی‌سازی دارد و هرگونه قصور در نیل به توافق نهایی در مذاکرات جاری یک اشتباه و شکست فاحش خواهد بود.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در پایان این دیدار حمایت هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی از روند گسترش همکاری‌ها و مناسبات بین ایران و مجموعه اتحادیه اروپا در راستای منافع متقابل را خواستار شد.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...