نسخه چاپی

تهران در محاصره طوفان

عکس خبري -تهران در محاصره طوفان

براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب،‌ دامنه‌های البرز،‌ دامنه‌های زاگرس، مركز، شمال شرق و شرق كشور در بعداز ظهر و شب رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

به گزارش نما ،دوشنبه بعد از ظهر طبق روال روزهای عادی مردم تهران مشغول کار و فعالیت روزانه خود بودند که اتفاقی نادر و خاص افتاد. اتفاقی که شاید همه مردم را انگشت به دهان گذاشت، خیلی ها از این اتفاق آن چنان ترسی داشتند که ...
و اما آن اتفاق این بود تندبادی با سرعت 119 کیلومتر تهران را درنوردید. این طوفان همه را غافلگیر کرد.
در مناطق مختلف تهران از جمله ولیعصر – بهشتی، ولیعصر – زرتشت، ولیعصر – جهان‌نما، ولیعصر – مطهری، ولیعصر – فاطمی و... سقوط درخت داشتیم که اکثر آنها توسط ماموران شهرداری جمع‌آوری شده و هم‌اکنون مشکل در تقاطع شریعتی – گل‌نبی و مدرس – آفریقاست که براثر سقوط درخت در تقاطع شریعتی – گل‌نبی بار ترافیک این مسیر سنگین شده، از سوی دیگر در یادگار – نیایش نیز یک تابلوی تحقیقاتی بر روی دکل فشار قوی سقوط کرده است که موجب بار ترافیکی در این محدوده شده بود.
اما خوشبختانه در مناطقی که درخت سقوط کرد،با کمک ماموران شهرداری، پاکسازی معبر صورت گرفت.

تعداد مصدومان و کشته شدگان
رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارت جانی حادثه روز گذشته گفت: 5 نفر در تهران کشته و بالغ بر 45 نفر مجروح شدند.
وی در خصوص خسارت‌های مالی این حادثه گفت: هنوز خسارت‌های اقتصادی این حادثه برآورد نشده است.
به گفته رئیس مدیریت بحران شهر تهران ریزش دیوار، شکستن درختان، تخریب خودروها از جمله حوادث روز گذشته بوده است که البته در ساعت‌های اولیه طی عملیات‌های صورت گرفته تهران را به حالت عادی برگرداندیم. رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص علت فوت شهروندان در این حادثه گفت: طی گزارش‌های به عمل آمده دو نفر از ارتفاع پرت شده، دو نفر بر اثر سقوط اجسام و علت مرگ نفر پنجم هنوز گزارش داده نشده است.

وضعیت شهر چگونه است؟
عبداللهی - معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: تاکنون 130 مورد سقوط درخت، مصالح ساختمانی، چراغ راهنمایی و چراغ‌برق در اثر طوفان عصر امروز تهران اعلام شده است.
وی افزود: این موارد سقوط در معابر اصلی شهر بوده که در حال حاضر در حال رفع سد معبر و انسداد ترافیکی آنها هستیم.
عبداللهی همچنین تصریح کرد: هفت هزار نیروی خدمات شهری در نقاط مختلف شهر تهران در حال آماده‌باش و رفع سد معبر هستند.

از هواپیما ها چه خبر؟
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعلام کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی به احتمال قوی بسیاری از پروازها تاخیر داشتند و فرودگاه اصفهان به عنوان گزینه جایگزین و آلترناتیو در برنامه ثبت شده که در صورت نیاز، پروازهایی که نتوانند در فرودگاه تهران بنشینند با برنامه‌ریزی قبلی در فرودگاه اصفهان فرود موقت داشته باشند.
نصرالله منصور گفت: طوفان دیروز خسارت خاصی نداشته و پروازها طبق برنامه انجام می‌شود و شرایط تحت کنترل است.

مردم امروز مراقب باشند
براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب،‌ دامنه‌های البرز،‌ دامنه‌های زاگرس، مرکز، شمال شرق و شرق کشور در بعداز ظهر و شب رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد. از سه‌شنبه بعدازظهر بارش در سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد که با کاهش محسوس دما نیز همراه است. امروز احتمال وقوع طوفان البته با سرعت کمتر و حدود 95 کیلومتر بر ساعت وجود دارد که احتمال می‌رود این حادثه در ساعت 15 تا 19 رخ دهد.از شهروندان خواهش داریم در این زمان از خانه‌های خود خارج نشوند و همچنین از ساختمان‌های در حال ساخت و ساز فاصله بگیرند و به ارتفاعات نروند و شرایط ایمنی را رعایت کنند تا اتفاقی برای آنها رخ ندهد.
گزارش: سیده الهام جوادی

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...