نسخه چاپی

واكنش افخم به اظهارات همتای آمریكایی‌اش

سخنگوی وزارت خارجه كشورمان با رد اظهارات همتای آمریكایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و با اشاره به جنایات ضد حقوق بشری آمریكا در دنیا گفت كه این موارد جایی برای اظهارنظر آمریكا درباره وضعیت حقوق بشر در سایر كشورها نمی‌گذارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد اظهارات همتای آمریکایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و با اشاره به جنایات ضد حقوق بشری آمریکا در دنیا گفت که این موارد جایی برای اظهارنظر آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها نمی‌گذارد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را رد و تصریح کرد: عدم روشنگری در مورد جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های سری آمریکا در اروپا، بی مجازات گذاشتن مرتکبان جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های ابوغریب و بگرام، اعمال تحریم‌های ضد حقوق بشری علیه دیگران و شعله ور کردن آتش جنگ در سال‌های گذشته همه مواردی است که جایی برای اظهارنظر آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها نمی‌گذارد.

افخم اضافه کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به نام فردی درباره موضوع اعدام در ایران موضع گیری کرده که این فرد به جهت عضویت در گروه‌های تروریستی و مشارکت در اقدام تروریستی و کشتن افراد بیگناه مجازات شده است.

وی ادامه داد: در حالی که مردم بی دفاع و بیگناه در کشورهای مختلف صرفا با ادعای مبارزه با تروریسم توسط هواپیماهای بدون سرنشین قتل عام می‌شوند و تعداد انسان‌هایی که به دست تروریست‌ها جان خود را از دست می‌دهند رو به فزونی گذاشته است، تداوم نگرش صرف سیاسی و گزینشی به این پدیده ضد انسانی برای تامین اهداف و منافع جای تاسف بسیار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مسئولیت همه کشورها برای ارتقای وضعیت حقوق بشر در سطح جهان و مبارزه همه جانبه و قاطع با پدیده ضد بشری تروریسم را یادآور شد.

۱۳۹۳/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...