نسخه چاپی

پیروزی بشار اسد با كسب بیش از 88 درصد آرا

سرافرازی مقتدرانه مقاومت

عکس خبري -سرافرازي مقتدرانه مقاومت

بشار اسد با به دست آوردن 10 میلیون و 319 هزار و 723رای از كل 15 میلیون و 840 هزار و 575 آرای شمارش شده( 88.7 درصد) به عنوان رئیس جمهور سوریه برای هفت سال دیگر انتخاب شد.

به گزارش نما به نقل از مهر ، بشار اسد پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد. محمد جهاد اللحام رئیس مجلس الشعب سوریه لحظاتی پیش با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد بشار اسد با کسب بیش از 88 درصد آراء برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب شد.

وی همچنین اعلام کرد: "حسنان النوری" با 500 هزار و 279 رای (3.8 درصد) نفر دوم و "ماهر عبدالحفیظ حجار" با 372 هزار و 301 رای نفر سوم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شده است.

میزان مشارکت مردم در این انتخابات بیش از 73 درصد اعلام شده بود.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه که از روز ( سه شنبه ) از ساعت 7 صبح به وقت دمشق( هشت و نیم به وقت تهران) آغاز شد اولین انتخابات چند حزبی بود که به گفته منابع سوری به صورت شفاف و کاملا آزادانه برگزار شد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از این کشور چهارشنبه گذشته (7 خرداد) در 43 کشور برگزار شد و با استقبال گسترده سوریهای مقیم کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، لبنان و عراق مواجه شد به طوری که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سفارتخانه های مختلف برای ساعاتی و در سفارتخانه لبنان در دمشق به مدت یک روز تمدید شد.

در همین حال، میزان مشارکت شهروندان سوری خارج از این کشور حدود 95 درصد گزارش شد.

"بشار حافظ اسد" در 11 سپتامبر 1965 در یک خانواده شیعه علوی متولد شد وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در مدارس دمشق طی کرد و در سال 1988در رشته پزشکی از دانشگاه دمشق فارغ التحصیل شد و در بیمارستان نظامی تشرین مشغول به کار شد.

وی در سال 1992 برای طی دوره تخصصی چشم پزشکی به انگلستان عزیمت کرد و در سال 1994 موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی شد. وی سپس با "اسما الاخرس" ازدواج کردو از وی دارای سه فرزند است.

بشار اسد در سال 2000 اندکی پس از مرگ ناگهانی پدر خود، مرحوم حافظ اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه پس از معرفی از سوی حزب بعث و تایید پارلمان برگزیده شد.

بشار اسد در سال 2008 بار دیگر به عنوان رئیس جمهور در یک همه پرسی برای دور دوم انتخاب شد. در 15 مارس 2011 بشار اسد با یک شورش عمومی که از شهر درعا آغاز شد، مواجه شد اما با هوشمندی کامل به مقابله با این توطئه سازمان یافته خارجی پرداخت.

درگیری های داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد با وجود آن بشار اسد ترجیح داد در انتخابات شرکت کند و این انتخابات روز 13 خرداد در همه شهرهای سوریه برگزار شد و وی حائز اکثریت آرا شد.

۱۳۹۳/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...