نسخه چاپی

آغاز محاكمه مجدد مبارك و پسرانش

دقایقی قبل دادگاه جنایی قاهره در آكادمی پلیس، محاكمه مجدد «حسنی مبارك» رئیس جمهور مخلوع مصر، علاء و جمال پسران مبارك، «حبیب العادلی» وزیر كشور دوره مبارك و ۶ تن از معاونان وی را آغاز كرد.

به گزارش نما ؛ تسنیم به نقل از الیوم السابع خبر داد، دادگاه جنایی قاهره به ریاست قاضی «محمود کامل الرشیدی» و عضویت «اسماعیل عوض» و «جدی عبد المنعم» به عنوان مستشاران قضایی برای محاکمه مبارک و ۲ پسرش علاء و جمال، حبیب العادلی وزیر کشور دوره مبارک و ۶ تن از معاونان وی به اتهام قتل تظاهرات کنندگان مسالمت جو در اوایل انقلاب ۲۵ ژانویه، در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، مبارک، علاء و جمال و العادلی و ۶ معاون وی به تحریک و مساعدت در قتل تظاهرات کنندگان مسالمت جو در اوایل انقلاب ۲۵ ژانویه، ایجاد هرج و مرج در کشور و بوجود آوردن خلأ امنیتی در کشور متهم هستند.

مبارک و ۲ پسرش به همراه «حسین سالم» بازرگان مصر همچنین در جرایم مربوط به فساد مالی، سوء استفاده از منصب برای اختلاس و وارد آوردن خسارت به بیت المال و صادرات گاز ارزان قیمت به اسرائیل محاکمه می شوند.

۶ معاون العادلی که در این پرونده محاکمه می شوند، عبارتند از: سرلشگر «احمد رمزی» رئیس اسبق نیروهای امنیت مرکزی، سرلشگر «عدلی فاید» رئیس اسبق اداره امنیت عمومی، سرلشگر «حسن عبد الرحمن» رئیس سابق دستگاه تحقیقات امنیت دولت، سرلشگر «اسماعیل الشاعر» مدیر اسبق امنیت قاهره، سرلشگر «اسامه المراسی» مدیر اسبق امنیت الجیزه و سرلشگر «عمر فرماوی» مدیر سابق امنیت ۶ اکتبر.

۱۳۹۳/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...