نسخه چاپی

تار موی منسوب به پیامبر(ص) +تصاویر

تار موی منسوب به نبی مكرم اسلام توسط یكی از سلاطین عثمانی در سال 1309 هجری قمری و در سالروز ولادت امام حسین (ع) به حرم امام حسین (ع) اهدا شد و همه ساله در معرض دید بازدیدكنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، صبح روز دوشنبه سوم شعبان و سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) موزه آستان قدس حسینی یک تار مو منسوب به پیامبر گرامی اسلام (ص)را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

«سعید رشید زمیزم» تاریخ شناس و مسئول واحد مستند سازی موزه اظهار داشت: این تار موی مبارک توسط يكی از سلاطین عثمانی در سال 1309 هجری قمری و در سالروز ولادت امام حسین (ع) به حرم امام حسین (ع) اهدا شد.



601520_301.jpg

601521_711.jpg


وی افزود: این تار موی مبارک در مکانی امن نگهداری می‌شده و پس از انتخاب شیخ عبدالمهدی کربلائی بعنوان تولیت آستان قدس حسینی توسط مرجع دینی اعلی حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، موزه افتتاح گشت و تار موی مبارک سالیانه در سوم شعبان برای یک روز در معرض دید قرار می‌گیرد.

این تاریخ شناس برجسته افزود: هم‌اکنون مکانی مناسب با مشخصات فنی در نظر گرفته شده و در این مکان از تار موی مبارک پیامبر اکرم(ص) نگهداری و به صورت دائم سالیانه در معرض دین بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

۱۳۹۳/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...