نسخه چاپی

مشاور اوباما با دستیار روحانی دیدار كرد!

هرچند دعوت از این گروه آمریكایی برای دیدارهای فرهنگی-مذهبی ذكر شده است، اما لازم است تا هوشیاری لازم درخصوص عدم بروز موقعیت هایی كه به ضرر جمهوری اسلامی می انجامد، وجود داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از فرهنگ نیوز، ورود هیات مذهبی آمریکایی متشکل از دکتر کشیش ژول هانتر دستیار ارشد دینی کلیسای نورتلند و مشاور معنوی اوباما، خانم دکتر باربارا اسکینر رئیس شبکه ملی کشیشیان آمریکایی آفریقایی و مشاور معنوی رئیس‌جمهور امریکا، دکتر جیمز آگوست کوالسکی رئیس کلیسای کثیدرال، پروفسور آنتونی دسترو استاد حقوق و مدیر برنامه میان رشته‌ای حقوق و دین در دانشگاه کاتولیک واشنگتن دی سی، کشیش دکتر آلکس روی میدلی دبیر کل کلیسای باپتیست آمریکا ، کشیش دکتر بابی جین رابرتز مؤسس کلیسای فورث وود، دکتر سید محمد سید مدیر ملی جامعه اسلامی آمریکای شمالی، کشیش دکتر جیمز آگوست کوالسکی رئیس کلیسای کتدرال سنت جان به همراه دکتر احمد ایروانی رئیس مرکز مطالعات اسلام و خاورمیانه دانشگاه کاتولیک آمریکا به ایران، در روزهای اخیر با واکنش ها و گمانه زنی های مختلفی مواجه بوده است.

ورود این هیات آمریکایی که در سکوت رسانه ای به کشورمان صورت گرفته به دعوت مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به منظور شرکت در نشست جهان عاری از خشونت و افراطی گری از منظر ادیان ابراهیمی بوده است. همچنین بنابر اخبار منتشر شده حضور این هیات آمریکایی، با برنامه دیدار با علمای دینی و فرهیختگان فرهنگی تنظیم شده است.

نکته قابل ملاحظه در این رویداد این است که ژول هانتر که مشاور معنوی اوباما محسوب می شود و علی یونسی به عنوان مشاور دکتر روحانی در امور اقلیت ها و ادیان، در این نشست حضور داشته اند؛ نکته ای که برخی رسانه ها آن را یک نشانه سیاسی دانسته اند.

بنابر اطلاعات موجود، ژول هانتر علاوه بر سمت مشاور امور معنوی اوباما، در شورای مشورتی اعتقادی اوباما نیز حضور دارد. وی نقش بسیار پر رنگی در پیروزی تیم باراک اوباما - جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ داشته است و به واسطه این اقدامات، به عنوان مشاور در کاخ سفید مشغول به فعالیت شد.

همچنین رسانه ها با اشاره به ملاقات های پیشین هیات دیپلماتیک اروپا با متهمان فتنه، آن هم به صورت هماهنگ نشده و غیر رسمی ابراز نگرانی نموده اند که دستگاه های مسئول دقت نمایند تا در سفر این هیات آمریکایی نیز اتفاقات مشابهی تکرار نشود.

هرچند دعوت از این گروه آمریکایی برای دیدارهای فرهنگی-مذهبی ذکر شده است، اما لازم است تا هوشیاری لازم درخصوص عدم بروز موقعیت هایی که به ضرر جمهوری اسلامی می انجامد، وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است یکی از نگرانی های موجود حضور علی یونسی در این دیدارها است؛ شخصی که در ماه های اخیر دائما با ابراز مواضع ساختارشکنانه درباره اسلام، مسیحیت و فرق اسلامی موجبات تفرقه و ایجاد سوژه برای رسانه های ضد نظام را فراهم نموده است. مواضع سخیف و ساختارشکنی که حتی موجب شد تا دادگاه روحانیت نیز وی را برای پاسخگویی احضار نموده و تذکراتی به این شخص مساله ساز بدهد.

اولین بار روزنامه صهیونیستی هاآرتص بود که خبر از اعزام این گروه آمریکایی به ایران داد. این هیات تاکنون چند برنامه و نشست در تهران و اصفهان داشته است و هم اکنون در شهر اصفهان حضور دارد.

۱۳۹۳/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...