نسخه چاپی

نماینده ای كه باید سیلی بخورد

در ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۸۹ هنگامی که نطق میان دستور نمایندگان مجلس شروع شد جلسه ای با حضور ۱۴ تن از نمایندگان استان فارس در مورد تغییر و تحول مدیریتها در استان برگزار میشود که پس از صحبت های سیداحمدرضا دستغیب( فخرالدین) نماینده شیراز، نصرالله کوهی باغ اناری نماینده سروستان، خرامه و کوار به سوی دستغیب حمله ور شده و با سیلی به صورت وی میزند به طوری که عینک دستغیب خرد و صورت وی سرخ میشود.

کار بدین جام ختم نمیشود و کوهی باغ اناری با انتشار بیانه و نیز طرح مباحثی از جمله اتهام ضد ولايت فقيه و همگامي با فتنه گران و... در رسانه ها، به افترا و تهمت علیه دستغیب میپردازد.

احمدرضا دستغیب با طرح شکایت در دادسرا، علیه کوهی باغ اناری اعلام جرم میکند که جلسه دادگاه برگزار میشود و چند تن از نمايندگان استان فارس در دادگاه حاضر و درمرحله بازپرسي اظهارات و ادعاي شاكي را مورد تاييد قرارداده و علیه کوهی باغ اناری شهادت میدهند.

در نهایت شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۰ اقدام به صدور حکم میکند. در حکم دادگاه آمده است: بر حسب کیفرخواست صادره از سوی دادسرای کارکنان دولت، آقای نصرالله کوهی باغ اناری متهم است به ایراد ضرب عمدی و نشر اکاذیب و توهین نسبت به شاکی آقای سيد احمد رضا دستغیب که پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده ، دادگاه بدين شرح مبادرت به صدور رای مینماید.

مهمترين مواردي كه در راي دادگاه اعلام شده بدين شرح است: دادگاه با توجه به شکایت شاکی در دادسرا و دادگاه و اظهارات مطلعین که همگی نمایندگان مجلس هستند و اظهارات شاکی را تایید کرده اند ونیز صورتجلسه نمایندگان و گواهی پزشک قانونی مبنی بر قرمزی لاله گوش که در اثر اصابت جسم سخت ایجاد شده است. و نیز مفاد بیانیه متهم که اظهار شده شاکی ضد ولایت فقیه است و با لباس روحانیت به دنبال نان و روزی وافر است و همراه با فتنه گران است؛ بزهکاری متهم نزد دادگاه محرز و مطابق با مواد بند د از ماده ۴۸۴ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است . بنا بر این دادگاه متهم را به پرداخت سه ربع دینار از بابت دیه سرخ(قرمز) شدن گوش راست به نفع شاکی محکوم میکند. ضمنا چون بزه انتسابی متصرف از ماده ۶۱۴ و تبصره آن است جنبه عمومی ندارد. همچنین دادگاه متهم را به استناد ماده ۶۹۸ و با رعایت بند ۳ و ۵ از ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی به پرداخت ۲ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم میکند.

در این رابطه سیداحمدرضا دستغیب(فخرالدین) میگوید: هدف من از پیگیری و طرح شکایت در مراجع قضایی، جلوگیری از چنین رفتارهاي غیر اخلاقی و غیر انسانی در جامعه بود و هیچگونه نفع شخصي برای من متصور نبوده است.

عضوهيات رييسه کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به سیلی اخیری که رییس سازمان هدفمندی یارانه ها به گوش حسینی دیگر نماینده مجلس زده است میگوید: اگر هيات رييسه مجلس طبق آيين نامه داخلي به وظيفه قانوني خود عمل ميكرد شاهد تكرار چنین رفتارهايی در خانه ملت و مقابل خبرنگاران و دیگر نمایندگان نبوديم.

وی در پاسخ به اینکه بنا دارید مقادیر دیه تعیین شده را از کوهی باغ اناری نماینده سروستان دریافت کنید میگوید: با پیگیری این شکایت، سند معتبر و ماندگاری برای مجالس وجامعه بر جای گذاشتم.

دستغيب در خصوص نظر نهايي خود در مورد نحوه اجراي راي دادگاه ميگويد: دستم را آلوده نخواهم كرد.

دستغيب با تاكيد بر اينكه حاضر نيست بيش از اين در مورد رفتار نماينده كوار صحبت كند ميگويد: نظراتم را در اين رابطه در گذشته اعلام كرده ام.

منبع: اعتدال

۱۳۹۱/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...