نسخه چاپی

هشدار اولاند به اوباما درباره جریمه بانك

رئیس جمهوری فرانسه در بروكسل پیرامون تصمیم اخیر آمریكا مبنی بر اعمال مجازات سنگین ۱۰ میلیارد دلاری علیه بانك فرانسوی تحت ادعای نقض تحریم ایران به همتای آمریكایی خود هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه عصر دیروز پنجشنبه در بروکسل پیرامون تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر اعمال مجازات سنگین 10 میلیارد دلاری علیه بانک فرانسوی تحت ادعای نقض تحریم ایران گفت به باراک اوباما هشدار داد.

اولاند که سخنانش در جمع خبرنگاران حاضر در حاشیه نشست سران گروه 7 در پایتخت بلژیک به طور مستقیم از شبکه خبری فرانس 24 مخابره می شد، افزود: ما به قوانین و مقررات داخلی ایالات متحده آمریکا توجه داریم ولی این کشور نباید تصمیمی بگیرد که پیامدهای سنگین و سختی داشته باشد. وی افزود: تصمیم آمریکا غیر منطقی است و باید اصلاح شود و تصمیم مناسبی اتخاذ کند.

رئیس جمهوری فرانسه اضافه کرد: من علاوه بر شب گذشته، صبح امروز نیز با رئیس جمهوری آمریکا دیدار داشتم و باره مشکلات مالی که بانک مرکزی اروپا با آن دست به گریبان است، توضیح دادم.

اولاند گفت: بانک ها اگر تضعیف شوند در واقع اقتصاد کشورهای ضعیف خواهد شد و در نتیجه بانک ها را باید حمایت و تقویت کرد تا بتوانند اقتصاد را به پیش ببرند.

رسانه های آمریکا اخیرا گزارش دادند که دادگستری این کشور بانک فرانسوی "ب. ان. پ. پاریباس" را تحت ادعای تقض تحریم علیه ایران، سودان و کوبا به 10 میلیارد دلار جریمه و تعلیق موقت فعالیت های ارزی این بانک در خاک آمریکا مجازات کرده است.

این اقدام دولت آمریکا که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است موجب نگرانی و ناخشنودی مقامات الیزه شده است.

۱۳۹۳/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...