نسخه چاپی

استقبال آمریكا از گزارش آژانس درباره ایران

آمریكا روز چهارشنبه از تلاش‌های اخیر ایران برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای‌اش استقبال كرده و درخواست كرد كه سرعت همكاری‌ها را با آژانس افزایش دهد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف مک مانوس نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: گام‌های برداشته شده خوب است اما کافی نیست. این راه بلندی است که باید پیموده شود تا به نتیجه برسد اما هر گامی به مثابه یک یک پیشرفت است.

وی با اشاره به پایبندی ایران به توافقات اخیر گفت: این تنها یک گام اولیه است. باید این روند تسریع یابد و همکاری‌های کاملی در مورد مسائل دیگر مانند ارائه اطلاعات درباره مسائل مرتبط با فعالیت‌های احتمالی تسلیحاتی، شفاف شود.

در گزارش اخیر آژانس درباره ایران این کشور تمام تعهدات خود را اجرا کرده و بر اقدامات اخیر توافق شده پایبند است و برای اولین بار حتی مسائل مشکوک مربوط به انحراف در برنامه هسته‌ای مورد گفت‌وگو قرار گرفته است.

مک‌مانوس با تاکید بر پافشاری طرفین بر اهداف و انگیزه‌های خود با مذاکرات با ایران گفت: هنوز هم ما بر اهداف خود متمرکز هستیم. دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵، ۲۶ تا ۲۹ خردادماه در وین برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...