نسخه چاپی

نظر سیدحسن نصرالله درباره انتخابات سوریه

دبیر كل حزب الله گفت، انتخابات سوریه ثابت كه راه حل سیاسی در این كشور با اسد شروع و به وی ختم می‌شود.

به گزارش نما ،فارس به نقل از شبکه خبری المنار نوشت: سید حسن نصر الله دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان در سخنرانی خود که عصر امروز جمعه به مناسبت بزرگداشت علامه شیخ مصطفی قصیر در بیروت برگزارش شده بود با اشاره به مسائل داخلی لبنان مهمترین عامل ثبات در این کشور را آرامش در گفتمان سیاسی و مذهبی برشمرد و با اشاره به انتخابات سوریه گفت: کسی نمی‌توان حضور گسترده ملت سوریه را در انتخابات زیر سوال ببرد و تاکید کرد انتخابات سوریه حامل این پیام بود؛ که جنگ علیه این کشور شکست خورده است.

مهمترین عامل ثبات لبنان آرامش در گفتمان سیاسی و مذهبی است

سیدحسن نصر الله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهمترین مسائل داخلی لبنان و چالش هایی که این کشور با آن روبرو است،گفت که افرادی حزب الله و جنبش امل را به تلاش برای متوقف کردن انتخاب رئیس جمهور متهم می‌کنند که این اتهامات هیچ اساسی ندارد.

سید حسن نصر الله گفت که ایران هیچگاه هیچ مسئله‌ای را به شرکا و دوستان خود تحمیل نمی‌کند و به آنها احترام می‌گذارد.

وی افزود که از مهمترین عوامل ثبات لبنان آرامش در گفتمان سیاسی، مذهبی و طائفه‌ای خواهد بود.

دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان تصریح کرد که ما بر امنیت، ثبات لبنان تاکید داریم؛ چرا که این مسئله تاثیرات مثبتی به دنبال خواهد داشت و افزود که لازمه ثبات در لبنان همکاری اهالی لبنان است و صرفا مواضع بین المللی نیست.

وی درخواست کرد تا به دور از جشم داشت از دخالت‌های خارجی و گفت‌و‌گوی ایران و عربستان، تلاشی داخلی برای انتخاب ریاست جمهوری لبنان صورت گیرد.

جامعه جهانی تمام تلاش خود را برای توقف انتخابات سوریه به کار بست

سید حسن نصر الله در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری این کشور اشاره کرد و گفت کشورهایی که ملت سوریه را از رأی دادن محروم کردند می‌توانستند به معارضان امکان رای دادن را بدهند.

وی تصریح کرد تمامی کسانی که انتخابات سوریه را رد کرده و قبل از برگزاری آن را «مضحکه» توصیف کردند، در واقع اراده ملت سوریه را مصادره می‌کنند.

نصر الله گفت که جامعه بین المللی تمامی تلاش خود را برای از کار انداختن انتخابات ریاست جمهوری سوریه به کار بست.

وی افزود که استقبال گسترده ملت سوریه از انتخابات ریاست جمهوری، دست آورد بزرگی برای این کشور به حساب می‌آید.

نصر الله اظهار داشت که ائتلاف معارضان عمدا سوری‌ها را از مشارکت در رای گیری بر حضر داشته بود و آنها را از احتمال رخ دادن انفجار ترسانده بودند.

دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی در سراسر دنیا مشارکت گسترده سوری‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی کرده بودند و به همین دلیل برخی از کشورها اجازه برگزاری انتخابات را در کشورشان ندادند.

نصر الله افزود که صحنه مشارکت گسترده سوری‌ها مقیم لبنان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ما را غافلگیر کرد؛ همچنان که بسیاری از افراد دیگر را شوکه کرد.

انتخابات سوریه نشان داد که جنگی بین نظام و مردم نیست

سید حسن نصر الله گفت که هیچ کس نمی‌تواند حضور گسترده رای دهندگان سوری را در انتخابات زیر سوال ببرد.

وی افزود که انتخابات سوریه وحدت این کشور، بقای دولت و همبستگی ملت را به اثبات رساند و بر مقاومت ملت سوریه تاکید کرد و ثابت کرد که ملت سوریه آینده خود را رها نمی‌کند تا به دست دولت‌های دیگر ساخته شود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت، انتخابات سوریه ثابت کرد که رهبری این کشور از جایگاه مردمی بزرگی برخوردار است و جنگ این کشور بین نظام و مردم نیست.

وی تاکید کرد که انتخابات سوریه یک اعلامیه مردمی است در مورد اینکه جنگ علیه سوریه شکست خورده و هر کس خواهان راه حل سیاسی در سوریه است نمی‌تواند انتخابات و پیروزی بشار اسد را نادیده بگیرد.

راه حلی سیاسی با اسد شروع و به وی ختم می‌شود

نصر الله گفت، انتخابات سوریه تاکید دارد که راه حل سیاسی با اسد شروع و به وی ختم می‌شود.

وی گفت که راه حل سیاسی در سوریه بر اساس توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و توقف حمایت از گروه‌های تکفیری خواهد بود، که به پایان جنگ در سوریه کمک خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به همه گروه‌های مسلح می‌گویم که جنگ شما در سوریه هیچ افقی ندارد و تنها دست آورد آن تخریب سوریه و خونریزی است.

نصرالله از همه گروه‌های مسلح دعوت کرد تا به سوی آشتی ، گفت‌و‌گو و توقف خونریزی روی بیاوند؛ زیرا این مسائل به نفع هیچ کس نیست.

مقاومت بر پایگاهی گسترده و محکم تکیه دارد

سید حسن نصر الله در سخنرانی خود که به مناسبت بزرگداشت علامه شیخ مصطفی قصیر در بیروت برگزار شده بود با تجلیل از این عالم لبنانی گفت: من علامه قصیر را الگوی خود قرار می‌دهم و از همگان دعوت می‌کنم تا وی را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود ما در برابر شخصیتی قرار داریم که خستگی را نمی‌شناخت و از همتی بالا برخوردار بود و ما همگی به اینچنین اراده‌هایی نیاز داریم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت علامه مصطفی شخصیتی صادق و زاهد در دنیا بود و به دور از زینت‌های آن زندگی می‌کرد و از کسانی بود که بدون توقعات شخصی کار می‌کرد.

وی با اشاره به جنبه‌های شخصیتی این عالم گفت که هر جامعه‌ای برای مقابله چالش‌های خود به این خصوصیات نیاز دارد.

نصر الله گفت این شخصیت از همان آغاز شیوه آموزشی، بسیجی و تبلیغی را در پیش گرفت چه زمانی که برای تحصیل در نجف زندگی می‌کرد و چه زمانی که در لبنان بود و در این زمنیه فرهنگ مقاومت را با خود داشت و همیشه آماده بود تا به عنوان یک سرباز در خطوط مقدم جبهه با دشمن مبارزه کند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت ما از چندین سال پیش در برابر مقاومتی قرار داریم که در مرزهای خود با آن روبروب هستیم و در حال حاضر در سوریه برای دفاع از امت با این مقاومت همراه هستیم و اگر دست آوردهای این رهبران و برادران بزرگ نبود مقاومت پیشرفتی نداشت.

وی تاکید کرد که مقاومت به پایگاهی گسترده و محکم تکیه دارد.

۱۳۹۳/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...