نسخه چاپی

هدف امام؛ زوال استكبار

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان

شاخص ها بنیادین راه امام(ره)همان اصول و شاخص های لایتغیر قرآن است و اساساَ ولی فقیه کسی است که فقط و فقط در چارچوب شاخص های قرآنی حرکت می‌کند و سر سوزنی نمی تواند و نباید از قرآن تخطی کند و در صورت تخطی از ولایت ساقط می‌شود.از طرفی شاخص های قرآنی همان شاخص هایی است که همه انبیاء و اولیاء ملتزم به آن بوده اند وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوت پرستش خدا و پیروی از اوامر و نواهی خدا در یک روی سکه و اجتناب از طاغوت و نفی حاکمیت طاغوت روی دیگر سکه همه انبیاء الهی است و امام خمینی(ره) احیاء کننده و ادامه دهنده همان راه بود. امام راحل شاه و شاهنشاهی را ساقط کرد و به جای آن نظام اسلامی را با هدف حاکمیت و اجرای کلیه احکام اسلام پایه گذاری کرد. ضمن آنکه هدف گیری امام(ره) زوال کلیه حاکمیت های طاغوتی و استکباری و زمینه سازی برای استقرار حکومت جهانی حضرت ولیعصر ارواحنا فداء بود و بیانات صریح و مکرر حضرت امام(ره) به روشنی گویای این هدف گذاری می  باشد.
بدیهی است لازمه قطعی تحقق این هدف بلند اعتقاد به جامعیت اسلام برای اداره کل جهان بوده و عدم جدایی دین از سیاست از خطوط اصلی امام(ره) بود.
مهمترین رکن این تفکر الهی که تضمین کننده رسیدن به برقراری نظام اسلامی است مساله ولایت فقیه است. ولایتی که بر گرفته از ولایت ولی الله الاعظم(عج) می‌باشد. ولایتی که در حقیقت ولایت فقیه و عدالت اسلامی است. ولایتی که در طول نهضت و در سی و چندساله پس از انقلاب نشان داد و ثابت کرد که عامل اصلی همه دستاوردهای مثبت و خنثی کننده همه توطئه های دشمنان بوده است.
منبع: آدينه تهران

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...